Autostoeltje Römer

Ik heb zelf een Maxi-Cosi, maar mijn schoonouders hebben in hun auto een Römer King.
Nu vind ik het aantrekken van de riempjes zo zwaar gaan! Eigenlijk gaat het bijna niet. Je moet 'm gewoon op een bepaalde stand hebben staan en dat moet goed zijn. (en zie dan maar dat slotje inelkaar te frummelen als Kian niet volledig meewerkt)
Hoort dat zo? Of heb ik iets gemist? Op dat dingetje tussen z'n voetjes drukken maakt het niet makkelijker ofzo, dus die tip helpt niet.
Ik hoop dat iemand het weet.
Liefs Nelleke

Ik heb ook een Römer King en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Hij werkt bij mij echt heel goed. Ook nog nooit armpjes onder de bandjes vandaan getrokken, hahaha.

Wat ik niet snap uit jouw verhaal is waar je dat ijzeren knopje aan de voorkant van de stoel nu eigenlijk voor gebruikt, want dat is dus bedoeld om de banden, waar het kind in zit, te laten vieren ofwel groter te maken. Daarna kun je aan dat lint wat er onder die knop uitkomt de banden weer aantrekken. Het is natuurlijk begrijpelijk als je de banden altijd precies passend hebt staan, dat je ze dan niet meer aan kunt trekken! Piece of cake dus, hahaha!

Succes ermee!!

Groetjes Fonske.

Ja, dat bedachten wij ook (zelfde soort systeem als MAxi Cosi). Maar als we de banden groter hebben gemaakt moeten we zowat ons hele gewicht in de strijd gooien (en geloof me, dat zijn voldoende kilo's!!) om 'm weer wat aan te kunnen trekken. Denk dus niet dat het helemaal goed gaat.

Is er misschien door de tijd veel geknoeid in de stoel en met name op het bevestigingsmechanisme. Daardoor zou hij misschien stroever kunnen gaan. Misschien als je het daar wat schoonmaakt (voor zover je er bij kunt) dat het soepeler gaat?

Nee hoor, het was al vanaf het begin. Toen dacht ik nog, ik zal er nog 's naar kijken. MAar omdat het in oma's auto zit, vergeet ik het steeds. Dus ik dacht dat er misschien meer met hetzelfde vraagstuk zaten...

ja ik herken het wel een beetje, nu gebruiken wij dit stoeltje voor de 2e keer want we lenen hem van mijn zus die hem nieuw heeft gekocht 3 jaar geleden (ofzo) dus misschien heeft er toch wat mee te maken
ik hoef niet mijn hele gewicht in de strijd te gooien maar wel flink trekken en op een gegeven moment kom ik ook niet verder terwijl hij eigenlijk nog een pietsie strakker zou moeten (als hij geen jas aanheeft). nu is Ivar natuurlijk tenger dus misschien kan hij ook gewoon echt niet strakker, maar ja

het laten vieren van de riemen gaat ook niet altijd even makkelijk

vooralsnog blijven wij hem gewoon gebruiken hoor, maar zou hem niet zo snel weer gebruiken idd

liefs Jenneke

nou Nelleke, wij hebben er ook een maar nergens last van... en ik maak altijd de riemen los om Stijn er uit halen en achter die elastieken te proppen. Zodat je makkelijk weer kan instappen en dan trek ik ze weer aan. Je moet wel naar beneden trekken anders gaat het inderdaad moeilijk. En vastzetten lukt zowat met één hand wanneer meneer besluit zich als een plank te maken om eruit te wurmen. Eenmaal vast komt ie er echt niet uit hoor!

succes ermee

Terug
Bovenaan