Autostoeltje

<p>Ik ben aan het kijken naar een autostoeltje als opvolger voor de Maxi Cosi Pebble. Wij hebben een Familyfix basis. Het enige autostoeltje dat daarop past, is de maxi Cosi pearl. Dat betekend voorwaarts vervoeren. </p><p>Nu lees ik overal dat achterwaarts vervoeren veel veiliger is. Ik twijfel daarom of de Pearl wel zo'n slimme optie is. Maar: ik ken mezelf en ik weet dat ik geneigd ben onnodig veel te veel geld uit te geven voor een iets betere optie. Ik overweeg namelijk om een volledig nieuwe autostoel te kopen (met dus een nieuwe isofix basis), zodat ik mijn zoontje toch achterwaarts kan blijven vervoeren. </p><p>Wat zouden jullie doen?</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Tsja de nieuwste stoeltjes kunnen alleen maar achterwaarts omdat t veiliger zou zijn. Ik zou vooral even goed inlezen.. wij hebben sindskort de cybex sirona en die kan je zijwaarts draaien voor gemak bij je kindje in de auto zetten, heerlijk. Maar eerst vanalles gelezen over stoeltjes ook, wat n keuzes..

Wij hebben ook een stoeltje waarin de baby straks achterwaarts wordt vervoerd idd (met een spiegel er boven zodat we wel kunnen zien wat er in de maxi-cosi gebeurt). Of ik er nou een nieuwe voor zou kopen, dat durf ik ook niet te zeggen. Even inlezen inderdaad, ik weet niet of het heel veel scheelt qua risico's? Aan de andere kant wil je jezelf ook niets kunnen verwijten als er wat gebeurt -> en daar spelen fabrikanten natuurlijk goed op in. Wij hebben ook een kapitaal uitgegeven aan een speciale matras, terwijl ik later van vriendinnen hoorde dat dit echt niet nodig was. Lastig... je hebt dus niks aan mijn advies haha, maar ik snap iig wel je afweging ;-)

Dank voor jullie reacties alvast dames. Ik vind het echt heel lastig. 
De 2Way Pearl heeft een andere base. Ik dacht dus ook dat die erop kan, maar dat blijkt niet zo te zijn. 

Mijn dochtertje gaat straks in het autostoeltje van haar broer. Een prachtig autostoeltje die 3 jaar terug als een van de beste uit de test kwam, maar kan niet achterwaarts, toen was dat nog niet. Achterwaarts doe je vaak tot 15 maanden, daarna worden de benen te lang. Nu zit ze nog in de maxi cosi. Dus even een maand of 3 overbruggen. We gebruiken de auto ook niet heel veel.

Terug
Bovenaan