autostoeltje

A

Anoniem

Guest
Als alles goed gaat, hebben we in het voorjaar drie kinderen. We rijden in een VW passat station uit 98. Twee driepuntsgordels en en tweepuntsgordel zitten er achterin. Voorin zitten airbags die je niet kunt uitschakelen. Wat is de veiligste manier om in deze auto de kinderen te vervoeren? De kinderen zijn dan 4,5, ruim 2 en een baby.

hoi hoi

Ik den die van 4 en half achter in het midden... die van 2 rechts achter en de baby links achterin....

liefs Rachel

Hallo wensvoordrie,

Wat jammer van die heupgordel in het midden. Ik denk dat ik het zo zou doen:

Het stoeltje voor de 2-jarige in het midden. De oudste aan een zijkant en de maxicosi aan de andere kant (die haal je er waarschijnlijk ook nog wel eens uit, dus  die is zeker niet handig in het midden.  Eventueel met wat hulpmiddelen de middelste stoel extra vast zetten.

Andere optie, als jullie allemaal mee moeten: een volwassene in het midden, de maxicosi voorin en de beide oudsten aan een zijkant.

Succes meissie!

Lotje 123

quote: Lotje 123 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-08-2008 20:42:01'));

Hallo wensvoordrie,

Wat jammer van die heupgordel in het midden. Ik denk dat ik het zo zou doen:

Het stoeltje voor de 2-jarige in het midden. De oudste aan een zijkant en de maxicosi aan de andere kant (die haal je er waarschijnlijk ook nog wel eens uit, dus  die is zeker niet handig in het midden.  Eventueel met wat hulpmiddelen de middelste stoel extra vast zetten.

Andere optie, als jullie allemaal mee moeten: een volwassene in het midden, de maxicosi voorin en de beide oudsten aan een zijkant.

Succes meissie!

de maxicosi kan niet voorin, der zit namelijk airbag

groetjes rachel
Lotje 123

Hoi, ik zou naast bovenstaande tips toch een airbag-uitschakelaar bij de dealer in de auto voorin laten plaatsen aan de passagierskant.

Ik rij in een Ford Fiesta (nieuwste model) en daar kon de pass.airbag ook niet uit, maar bij lange ritten die ik alleen met mijn zoon maak vond ik het zo ongezellig dat hij achterin zat, dus heb net toch nog een schakelaar laten plaatsen, zodat ik naar wens de airbag aan of uit kan schakelen. Dit grapte kostte mij wel 175 euro, maar ik vind het geweldig dat mijn zoon nu gezaellig naast mij zit als we saampjes naar oma gaan (uur heen en uur terug)

Gr
Sandra

Dat vind ik een handige tip. Ik wist niet dat er zoiets bstond als "het laten monteren van een uitschakelaar voor de airbag". Zou een goede optie zijn dus!
De MC kan inderdaad niet met een tweepuntsgordel. Niet degene die ik heb.
Nog andere tips/adviezen?

volgens mij kan alleen de opvolgstoel (dus na cosi en voor verhoger met dan wel zonder leuningen) in een 2 puntsgordel, maaar niet alle modellen.
Dat zou je dus even na moeten lezen in het boekje bij jullie stoeltje....

Dan zou dus automatisch dat stoeltje in het midden komen en de cosi en eventueel nog zo'n opvolger of een verhoger op de buitenste plekken.

Wij hebben straks ook 3 kinderen, maar gelukkig een ruime bank met 3 3 puntsgordels waar alle stoeltjes op elke plek in kunnen..... Onze oudste heeft de plek in het midden al geclaimed, dan kan die zo lekker veel zien namelijk hihi.

Succes!

groetjes,
Marije

Ik wilde alleen even zeggen dat, ookal heb je je airbag uitgeschakeld, er geadviseerd wordt echt GEEN kinderstoel op die passagiersstoel te zetten. Door de klap van een ongeluk kan een airbag (ookal staat-ie dus uit!) toch per ongeluk opgeblazen worden en voor letsel zorgen! Ik zou het dus niet doen!

Groetjes Karin
15+6 wkn

Terug
Bovenaan