autostoeltje

Hoi,

Het ligt er aan tot welk gewicht je kindje in de maxi-cosi kan en of ze nog in de maxi-cosi past. Het is of tot 9kg of tot 13 kg, maar zit je kleine nog niet aan dat gewicht en steken haar voetjes toch  uit de maxi-cosi, ook dan is het tijd voor een andere autostoel. Past ze qua lengte nog goed er in, dan moet je kijken tot welk gewicht ze er in mag zitten. Past ze nog goed in de maxi-cosi, dan is dat een stuk veiliger dan een autostoel waarmee ze naar voren kijkt.

Succes ermee,
Andrea
 

Het maakt geloof ik niet uit als de beentjes iets uitsteken, maar er wordt echt aangeraden om je kindje tot het eerste jaar in de maxie cosi te vervoeren. Dat is tot die leeftijd het veiligst.
 
Autostoeltjes zijn er vanaf 9 kilo.
Mijn zoontje is bijna 5,5 maand maar weegt al 9,5 kilo. Hij zit mij bij vanaf vandaag in zijn autostoel, want hij werdt echt te zwaar om te tillen.
Aan gewicht is je kindje nog net te licht maar waarschijnlijk kan ze wel al goed zitten.................probeer het anders even. (in de winkels mag je haar er rustig even in zetten)

succes Vanessa
 
hoi,

Het beste is dat je je kindje zolang mogelijk in de maxicosi vervoerd het is de veiligste manier namelijk.
Doordat ze in een gewone autostoel vooruit kijken dus met de rijrichting meezitten kan het letsel bij een aanrijding veel ernstiger zijn aan (hoofd, net en rug) dan wanneer ze in een maxicosi tegen de rijrichting in zitten. Met een aanrijding worden ze dan in hun stoel gedrukt ipv naar voren gekwakt.

De voetjes mogen uitsteken zolang het hoofdje maar niet uitsteekt is het goed.

Ons meisje heeft tot een jaar in haar maxicosi gezeten in de auto.

Als het te zwaar word dan kan je eventueel de maxicosi in de auto laten staan en alleen je kind er uit halen. Op die manier gaat het het zelfde als met een autostoel.

Succes met je keuze.
 
Bovenstaande reactie van Joyce is ook wat bijvoorbeeld de consumentenbond adviseert. Zolang het hoofdje niet over de rand komt past je kind nog in de maxicosi en dat is echt veel veiliger. Mijn zoontje heeft tot ruim een jaar in de maxicosi gezeten.
 
Terug
Bovenaan