Autostoeltje

Hoi mijn zoontje word in december 2 en nu vraag ik me af waneer ze over moeten naar stoel nr 3.Hij is dus bijna 2 en 12,5 kg.Waneer deden jullie je kinderen in maat 3?en hoe zwaar waren ze toen?
 
Mijn zoon is 3 jr en 3 maanden, weegt 14,5 kg en is ca 98 cm lang. Meneer zit nog steeds in zijn cat 2 stoeltje hoor! Zolang de gordels nog netjes over de schouders zitten (je moet ze nog in de gaten zien verdwijnen) is er volgens mij geen enkele reden om een ander stoeltje te gaan kopen. Vind het ook nog veiliger!
 
Mijn zoontje wordt 3,5 jaar met de Kerst en hij zit ook nog steeds in zijn autostoel maat 2. Het stoeltje is voor kindjes van 9 maanden tot 3,5 jaar en van 9 tot 18 kg. De opvolger is van 3,5 jaar tot 12 jaar en van 15 tot 36 kg. Ik denk dat je niet te vroeg over moet gaan op een grotere stoel tenzij je kindje er echt niet meer in past.
 
Lizzie, je hebt nog minstens een jaar de tijd hoor. Voor een stoel nr 3 is hij echt nog te klein. Wij zijn net wezen kijken en hebben ons laten voorlichten. Onze dochter wordt bijna 3. De man vd halfords zij dat stoel nr 2 veiliger is, dus zolang ze daar nog inpassen lekker daar in laten zitten. Steol 2 is tenslotte voor kids tot ong 3,5 -4 jaar. Zodra ze met het hoofd boen de stoel uit gaan komen, kan je eens naar stoel nr 3 gaan kijken. zelfde verhaal als overgaan van de maxi cosi naar stoel 2.

 
Hey,

mijn zoontje is 27 maand en zit sinds kort in autostoel nr 3 van Maxi Cosi Rodi.
Hij kwam met zijn hoofdje boven de vorige autostoel uit.

Ik ben naar een goede babyspeciaalzaak gegaan en daar hebben ze gekeken hoe hij in de autostoel zit.
Hij zit er heel mooi in.
Je moet dus niet altijd kijken naar het gewicht en de leeftijd van je kindje, maar belangrijk is hóe zit je kindje in de autostoel!!

Je kan altijd advies vragen bij een babyspeciaalzaak.

groetjes, Liesbeth
 
Terug
Bovenaan