autostoeltje

Weten jullie wanneer de kids in de volgende autostoel mogen?
Er staat altijd vanaf 15 kilo. Maar mij lijkt de lengte toch ook niet onbelangrijk. Zo zal een 'propje' die een kop kleiner is als Kian er wel al in mogen en Kian met z'n lange lijf nog niet....
Hij zit nog prima in z'n stoel hoor, maar het is voor bij anderen in de auto wel zo makkelijk als ie af en toe al in zo'n grotere stoel kan. Maar alleen als het dus veilig is he! Weet iemand of er ook lengte-voorwaarden zijn?

Liefs Nelleke

Hoi,

Jamie zit er al in vanaf de zomer.
Wat ze in de winkel tegen mij zeiden is dat de lengte belangrijker is dan het gewicht. Als ze met het hoofd tussen de hoofdsteunen kunnen dat ze dan goed zitten.

Gr. Natasja

Milan zit ook al heel lang in de opvolger. Het lichaamsgewicht telt minder zwaar dan de lengte. Dus als je kindje qua lengte niet meer in zijn stoeltje past is het beter om hem in de opvolger te vervoeren.

Groetjes Jolanda

Ze mogen idd vanaf 15 kilo in een ophoger. Dat had ik dus gedaan omdat ik het handiger vond ivm het meerijden in andere auto's.
Ik heb nu de ouwe vertrouwde stoel weer terug in gebruik genomen omdat Fabio vaak slaapt in de auto en nu geen zijsteunen meer had en dus helemaal opzij viel met slapen. Dat vond ik zo zielig dat ik de stoel weer heb omgeruild. Nog maar even wachten dus...

Groetjes van Cissy

Onze meisjes zijn vrij kort maar Isa zat met 2,10 jaar  in een stoelberhoger met rugleuning omdat Meike slecht tegen de Maxicosi kon. Ze was toen 10 maand dus kon zij wel over maar Isa eigenlijk nog lang niet.

Maar vanwege die rugleuning die aan de stoelverhoger zit (wel los overigens) zit Isa prinsesheerlijk in de auto. Gezien de dames alletwee slapen zodra de eerste meters zijn ingezet zijn wij er ook erg blij mee.

Zolang de kinderen passen in de autostoel zou ik mij er niet zoveel zorgen om maken, tenminste zo doen wij het. Meike is overigens nog maar 81 cm dus dan kan het ook nog wel even.

Succes
Renske mv Isa en Meike

Terug
Bovenaan