Autostoeltje??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk van het zomerforum, maar ik heb even advies nodig. Misschien kunnen jullie me helpen?
Mijn dochtertje is nu 7,5 maand en we zijn ons een beetje aan het orienteren voor een autostoel. Nou heb ik de maxi cosi tobi gezien en die leek me wel erg goed. Maar als ik de reviews op de kieskeurig site teruglees, wordt hij niet erg goed aangeprezen. Hebben jullie ervaring met deze autostoel en/of andere autostoelen en welk vinden jullie goed?
Alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes, Miranda
mama van Elise (24-6-2008)

Hoi Miranda,

tja, het blijft lastig. Ik heb ook heel internet afgespeurd en uiteindelijk wist ik het nog niet. Want daar waar de een heel enthousiast was over een merk, daar had de ander juist weer een slechte ervaring. Op dit forum hebben we er ook een topic overgehad.
Conclusie was dat bij de bekende merken er in principe geen echt slechte stoelen zijn. Ze zijn immers gekeurd.
Wij zaten te twijfelen tussen Romer King en de  Maxi cosi tobi. We zijn uiteindelijk voor de laatste gegaan. Hij leek mij makkelijk in en uit de auto te halen dan de romer.
Maar tja, vaak kom je pas met intensief gebruik er achter of iets je bevalt.
Voorlopig (we gebruiken hem nu een maand of 3) bevalt de stoel hier prima. Ik heb er tot op heden geen problemen mee ondervonden. En ik vind de gordel voor de kleine erg fijn om te bevestigen
Succes!

Groetjes, Bianca

Ps: leuke naam van je dochter..Elise....

Wij hebben een tobi gekocht voor onze oudste dochter, die heeft er in gezeten vanaf ze 1 jaar was tot 3 jaar 3 maanden en nu zit onze 2e dochter erin.
Hij bevalt ons erg goed. Kind makkelijk erin te zetten. Fijne slaapstanden.

Dag Miranda,

We hadden ook uitgebreid de autostoelen vergeleken en hebben uiteindelijk de Romer King plus gekocht. Twee redenen:

1. Vriendin van mij die zei dat ik absoluut de maxi cosi tobi niet moest kopen omdat de kindertjes zichzelf heel makkelijk uit de gordels kunnen wringen.
2. De maxi cosi's ontbreken naar ons mening een goede hoofd- en neksteun voor het kind.

De Romer King plus is wel wat prijziger dan de tobi. Wij hadden uitgebreid de autostoelen laten informeren bij prenatal en besloot toen de romer te kopen.. Wij wilden de stoel al meenemen naar de kassa... maar toen zei de verkoopster dat ze ook precies het zelfde model hadden (nieuw, geen showmodel ofzo) maar met een kleur van de oude collectie hadden.. en die konden we meenemen voor de helft van de prijs... dus...de helft van 250 euro scheelt toch wel..

succes met je keuze..

groetjes

Jess

Hoi, wij hebben een maxi cosi tobi en ik ben er heel enthousiast over, de gordels blijven namelijk open staan als je je kleintje eruit haalt, dus je kunt ze heel makkelijk weer terug zetten zonder geruzie met de gordels. Daantje kan zich er echt niet uitwurmen, ik zou echt niet weten hoe, de slaapstanden zijn ook fijn. En door de gordelindicator weet je zeker dat je de gordels strak genoeg hebt aangetrokken.

Groetjes Femke

Hoi,

Ook wij hebben de romer king plus gekocht.
Ik had ook niet zulke goede reacties gelezen over de tobi.
In de winkel beiden geprobeerd en in de romer king vonden wij yordi toch het beste in zitten. Wij vonden deze ook vooral fijn, omdat er een verstelbare hoofd/neksteun in zit, die je kindje ook beschermt bij een botsing( hopelijk gebeurd dat nooit) aan de zijkant van de auto. Het hoofdje van de kindje klapt dan niet zo erg heen en weer.
Slaapstand enzo zit er verder ook allemaal op en wij vonden hem makkelijk in en uit de auto te halen. Yordi zat met 7 maanden al in de autostoel, gewoonweg, omdat hij niet meer in de maxi-cosi paste en in deze autostoel zat hij echt prima.

Succes met je keuze en laat je goed informeren en kijk waar je kindje het beste in zit, want dat kun je ook gewoon in de winkels uitproberen.

Liefs marielle

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties.
Ik ga me inderdaad in de winkel maar eens goed laten informeren en Elise ook maar proef laten zitten in een aantal stoeltjes. Dan zouden we er toch uit moeten komen en de juiste keuze maken!

Groetjes, Miranda

Hoi hoi,

Ik lees het berichtje nu pas en wil toch even reageren.
Wij hebben een recaro autostoeltje en ik ben er zeer tevreden over. Onze meid kan er ontzettend lang inzitten. Want de rugleunig groeit gewoon mee.
Verder is hij gemakkelijk in de auto te zetten en een voordeel is dat je gordel niet zo lang hoeft te zijn. Je zet hem namelijk met de gordels via de rugleunig weer vast. Hoop dat dat een beetje duidelijk is.
De gordels in mijn auto zijn namelijk niet zo lang en daar paste de maxi cosi stoel dus niet in. De gewone maxi cosi paste er namelijk ook niet in.
Ik zou me inderdaad in de winkel goed laten informeren en neem ook de auto mee zodat je het stoeltje kunt passen.

Succes ermee
Groetjes Anne

Terug
Bovenaan