autostoeltje

Hallo,

Wij hebben een maxi cosi stoeltje gekocht voor in de auto. Nu hoor ik altijd dat baby's voor in de auto zitten, maar mag je de baby ook in het stoeltje op de achterbank zetten?

Moet namelijk naar de garage om een slot in te laten bouwen om de airbag om te zetten......en dan zou het een stuk makkelijker zijn om de achterbank te mogen gebruiken.

groetjes,
Charlie

Hoi Charlies,

volgens mij mag dat gewoon hoor. Ik krijg een tweeling, die zouden niet eens allebei voorin kunnen. En als ze in een stoeltje zitten zitten ze gewoon veilig.

Liefs,

Marye

Hi Charlie,

Ons dochtertje is nu bijna 4 maanden.
Ze heeft vanaf eerste autorit al achterin gezeten. Zolang je stoeltje maar tegen rijrichting in zet. Dus met gezicht naar koffer toe zeg maar.
Wij hebben ook airbag voor, die we liever niet uit willen laten zetten. Dus Jana gaat achterin.
En dat gaat goed, enige nadeel vind ik dat je niet altijd kan zien wat er gebeurd. Daarom heb ik speelgoedje daar hangen, waar spiegeltje in verwerkt zit, zodat je in je achteruitkijkspiegel kan ziet wat er gebeurd.

Liefs

Hoihoi,

bij ons zitten de kids ook gewoon achterin. Nooit voorin gezeten ook. Wij hebben voorin ook air bag en die kan je wel uit zetten maar waarom dat doen als ze ook achterin kunnen?

Je kan bij de babyzaak speciale spiegels kopen die je aan de achterbank kan bevestigen of aan de draagbeugel van de maxi cosi zodat je via je achteruitkijkspiegel kan zien hoe het met de kleine gaat.

Groetjes,
Jo

Hi Charlie,

Volgens mij wordt het achter in de auto zetten van je kindje juist geadviseerd. En wat zeker moet, is je kindje tegen de rijrichting in zetten!

Als je kindje voorin zit, moet het ook tegen de rijrichting in en moet inderdaad de airbag uit.

Tegenwoordig wordt zelfs geadviseerd om ook de stoel die er na komt, tegen de rijrichting in te zetten, maar de meeste stoelen kunnen dit niet.

wij hebben ons kindje ook bijna altijd achterin vervoerd, enige nadeel daarbij is, dat je je kindje niet kan zien. Als je een lange rit maakt weet je dus niet of het (al) slaapt of wakker is. Omdat het dus tegen de rijrichting in kijkt.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan