Autostoeltje

Hi meiden,

Even een vraagje over autostoeltjes. Ik weet dat de Maxi Cosi Tobi de volgende stap is na een gewone Maxi Cosi Cabrio. Nu had ik al eens bij de Prenatal gevraagd vanaf wanneer je de Tobi moet gebruiken en dat is vanaf 9 maanden / 9 kilo. Onze kleine man is ondertussen alweer bijna 10 maanden en voor mijn gevoel echt klaar met de maxi cosi. Hij is al zo bewegelijk en zelfstandig dat ik het eigenlijk zielig vind om hem nog in die 'baby-houding" in de maxi cosi te moeten leggen. Bovendien vindt hij het zelf ook niets, hij zet het altijd op een brullen als hij er in moet.
Maar goed, Noah is nogal een licht ventje waardoor hij nog laaaang geen 9 kilo weegt. Hij weegt nu 7,3 kilo (en is 72 cm). Volgens Prenatal is het gewicht leidend en mag je kindje echt pas in de Tobi als hij de 9 kilo voorbij is. Maar ja, bij Noah duurt dat denk ik nog wel een maand of 4/5! Moet hij dan al die tijd nog in de maxi cosi "gevouwen" worden?? Dat vindt ik echt kei zielig!
Hoe doen jullie dat met jullie kindjes? Hebben jullie al een Tobi of gebruiken jullie ook nog de gewone maxi cosi?

Ik ben benieuwd!

Groetjes, 10e

Hoi 10e

Wij hebben van de week ook gekeken hoe onze zoon in zijn Maxi Cosi Tobi zit. Hij zit er prima in... maar weegt (denk ik) 8,5 kilo, net op het randje dus. De maxi cosi vind hij ook steeds minder leuk. Op kinderzitjes.nl staat dit:

Mijn kind van 10 maanden is te groot voor de babyautostoel, maar te licht voor een kinderautostoel. Hoe vervoer ik mijn kind nu het veiligst?
Het beste is om een kind zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren. U hoeft nog niet over te stappen op een groter autostoeltje als alleen de voetjes over de rand steken of tegen de rugleuning van de voorstoel van de auto komen. Zolang het hoofdje niet verder dan twee vingers breed boven de babyautostoel uitsteekt, kunt u het kind goed vervoeren. Als het hoofd niet goed meer wordt ondersteund, moet u overstappen op een kinderautostoel. Vervoer het kind in dit geval zoveel mogelijk in de slaapstand - het liefst tegen de rijrichting in - , totdat het kind het juiste gewicht heeft bereikt.

Ik denk dat ik mijn zoontje dus nog even in de maxi cosi laat. Jouw zoontje is nog lichter dus zou hetzelfde doen.

Groetjes

Hoi hoi!

onze kleine dame is ook pas 68 cm, maar is deze week al wel in de tobi gegaan hoor! De maxi cosi was zo`n gesleep, en ze vind dit vèèl leuker!

Ze zit er gewoon stevig in, dus wat zou het probleem zijn?

En hij ligt natuurlijk wel zo ver mogelijk plat, maar ze zit zelfstandig in de box en staat al, dus waarom ook niet in de tobi?

Liefs wendy

Op het consultatiebureau gaven aan dat Tijn ook al in het andere stoeltje zou mogen. Liefst nog niet voor hele lange stukken, maar voor de dagelijkse ritjes prima. Hij was toen 7 maanden denk ik en een kilo of 7. We hebben het uiteindelijk toch niet gedaan, maar de arts gaf aan dat het gaat om hoe stevig de kids kunnen zitten en dat 9 maanden / 9 kilo een goede leidraad is voor het stevig zitten in een ander stoeltje. Tegen de rijrichting is echter altijd beter. Dat kan ons volgende stoeltje wel, maar de autogordels zijn te kort. helaas dus... Nog even in de maxi-cosi...

Natasja

De tobi is niet de automatische opvolger van de maxi cosi hoor. Wij hebben als opvolger de maxi cosi priorifix en die komt een stuk veiliger uit de testen qua frontale en zijbotsingen. Maargoed das weer een heel ander onderwerp en misschien wel totaal overbodige info.
7,3 kilo is inderdaad aan de krappe kant. Misschien kun je het eens aan het cb vragen?

gr.Ing

onze dochter is met 7,5 maand in een andere autostoel gegaan. (recaro young sport). Ze woog toen 7,8 kilo en was 70 cm lang. Dit wel in overleg met het cb. Ze huilde alleen nog maar in de maxi cosi en dat was meteen over in de andere stoel er ging een wereld voor haar open, ze is erg nieuwsgierig. Ze zit stevig in de stoel en kan geen kant op, en niet meer zo'm gesleep. Maar je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

Bij ons is het ook flink zeuren als ze in de maxi moet. Ze houdt het even vol maar daarna is ze zo verveeld... zo te lezen mag ons kleintje er al in... 9 maanden - 10,5 kg - 75 cm... een flinkerdje dus en ze kan al zelf zitten... dus... ik ga er snel één aaschaffen...

Wij hebben ook de tobi en Jurre was toen ook nog geen 9 kilo toen hij er in ging. Volgens de man in de winkel mocht hij erin als hij zelf kon zitten stevig. Hij heeft er laatst een lang stuk in gezeten, ik doe hem dan wel zo plat mogelijk, dat is nog best plat vind ik. Hij kijkt zijn ogen uit in de stoel en vindt het geweldig.

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan