autostoeltje

.... toch nog even een nieuwe topic.
ik heb het verhaal ook al ergens anders geschreven, maar wil toch nog even jullie ervaringen horen.
Kleine Luke is zo klein inmiddels niet meer, zo is net gebleken. Ik heb namelijk van MaxiCosi te horen gekregen dat Luke te groot is geworden voor zijn autostoel (CabrioFix), maat 0 (0-13kg).
Hij moet voor zijn eigen veiligheid over op een grotere stoel. Nu hadden we die laatst al ergens met een kortingsactie gekocht, maar ik ben er nog niet heel blij mee.
Hij kan niet zelf zitten en het overeind houden van zijn hoofd voor lange tijd is toch nog wel lastig.
Nu moet hij dus in de rijrichting zitten en bij een plotselinge rem-actie (of erger nog een botsing) zelf zijn hoofd overeind zien te houden.
We hadden gehoopt dit moment nog wat uit te kunnen stellen, totdat hij zelf wat sterker is, maar helaas.

Hebben jullie dit ook al? of wat zijn jullie ervaringen?
tnx,
groetjes, noor

Kan je die stoel niet tegen de rijrichting in zetten....

Mijn ouders hebben een auto stoel waar maikel ook al in past. Alleen moet die dan tegen de rijrichting in en iets ik ligstand worden geplaatst.

Hoi hoi,

Persoonlijk zou ik zeggen... NIET DOEN!!!!!
Zoals je zelf al zegt... hij kan nog niet zelf blijven zitten. Volgens mijn huisarts moet kindje zelf kunnen blijven zitten en als je klein duwtje geeft, ook overeind blijven. Dan zijn ze pas genoeg sterk in hun nekje.
Kijk rug wordt goed ondersteund, maar nekje niet. Als je 1x hard remt kan het nekje zomaar "knakken" met alle gevolgen van dien.

Verder verbaast het me ook. Pepijn scheelt niet zoveel met Luke. Hij was met 6 maanden al 70cm, dus nu toch wel stuk groter.
En hij zit er nog goed in. Ik neem aan dat je alle verkleiners er wel uit hebt?
Mocht je de keuze toch willen maken je hebt speciale stoelen ik dacht van merk Besafe, die je ook tegen rij-richting kan plaatsen.
Misschien nog een optie?
Succes met maken van je keuze....

Liefs

ik zou nog zeker wachten tot hij 8 maanden is. dan zijn ze al een stuk sterker. ze hoeven pas uit de max als ze met hun hoofd boven de rand uit groeien. onze oudste ging met 8 maanden in de nieuwe autostoel. die was toen ook al 10 kilo en 80 cm. de jongste is er sterk genoeg voor maar nog wat te licht. maar ik denk wel met 8 maanden de grotere stoel weer te gaan gebruiken. en dan gewoon helemaal in lig stand.

Als je het stoeltje in de ligstand zet dan hangt hij toch ongeveer net zo achterover als de Maxi-Cosi? Die van ons tenminste wel!

Ik denk toch dat ze het bij Maxi Cosi wel weten hoor. Ze zullen het niet voor niets zeggen.

Mijn kids zijn ook lekker groot uitgevallen. Ik heb mijn dochter dus vrij snel in de volgende stoel gezet. Ik zet op facebook een foto van het stoeltje. Ik vind hem erg prettig en heb het idee dat ze beter beschermd zijn dan in een stoel met alleen maar kleine riempjes voor zich waar mijn dochter zich binnen een seconde uit wist te wurmen...
Ik weet niet meer precies wanneer we hem zijn gaan gebruiken bij amber, maar ik ga hem binnenkort wel bestellen alvast voor robin. Hij is al bere sterk!

Ik had met Thomas hetzelfde probleem, daarom heb ik toen een Römer King gekocht, en die in de ligstand geplaatst. Die kan behoorlijk ver achterover. En ik heb eigenlijk nooit last gehad van een knikkend hoofdje bij het rijden behalve als Thomas zelf besloot om voorover te bukken. Iets wat Hanna nu in de maxicosi ook al doet, waardoor ik steeds een bungelend hoofdje zie achterin. Dat is behoorlijk slecht dus binnenkort even shoppen voor een groter stoeltje voor Thomas zodat Hanna in de Römer kan. Thomas was er toch al uit gegroeid, zijn hoofd past niet meer tussen de stootkussens.

Terug
Bovenaan