Autovakantie baby 9 mnd

<p>Hallo allemaal,</p><p>Over vier weken vertrekken wij met onze baby (van dan 9 maanden) naar Italië met de auto. Wij willen graag in de nacht gaan rijden. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Officieel mag je kindje niet te lang in een maxi-cosi zitten, maar of telkens wakker maken nou zo'n optie is? Ik hoor graag eventuele ervaringen hiermee. </p><p>Groetjes!</p>
 
Wij zijn met ons zoontje van 7 maanden naar Spanje gereden. We zijn toen hij wakker werd voor de fles van 4 uur gaan rijden en sliep daarna braaf door. We zijn wel elke 2 uur gestopt om even te rekken. Ik heb een plastic speelmat waarop hij kon kruipen tijdens te stop. Ik zat wel vanaf een uurtje of 2 achterin om te entertainen maar verder was het prima te doen!
 
Ik zou je kindje niet wakker maken. Mooi doorrijden en kilometers maken als dat lukt. Zo’n lange rit maak je maar een paar keer per jaar. Kan vast geen kwaad als hij toch lekker slaapt.
Wij zijn met 4 maand naar Zwitserland geweest. Overdag gereden, in 2 dagen. In verband met voedingen uiteindelijk toch elke 2 uur gestopt (elke 3 uur voeding). Per stop waren we al snel een uur kwijt. Zelf plassen, baby verschonen, voeding klaarmaken engeven, zelf wat koffie, baby nog even liggen spelen. Voordat je met maxicosi en al weer in de auto zit... 
 
Als je kindje slaapt lekker km maken. Hier sliep ons meisje juist heerlijk in de auto in de maxi cosi. Dus als zij sliep reden wij door. Volgens mij adviseren ze max 2 uur omdat er blijkbaar ouders zijn die kinderen langer erin laten op momenten dat het niet nodig is en dan is er dreiging van een dwangstand dacht ik ergens gelezen te hebben. Maar zo te lezen hou je er rekening mee en ligt je kindje niet dagelijks uren in de maxi cosi. 
 
Als je kindje slaapt lekker km maken. Hier sliep ons meisje juist heerlijk in de auto in de maxi cosi. Dus als zij sliep reden wij door. Volgens mij adviseren ze max 2 uur omdat er blijkbaar ouders zijn die kinderen langer erin laten op momenten dat het niet nodig is en dan is er dreiging van een dwangstand dacht ik ergens gelezen te hebben. Maar zo te lezen hou je er rekening mee en ligt je kindje niet dagelijks uren in de maxi cosi. 
 
Als je kindje slaapt lekker km maken. Hier sliep ons meisje juist heerlijk in de auto in de maxi cosi. Dus als zij sliep reden wij door. Volgens mij adviseren ze max 2 uur omdat er blijkbaar ouders zijn die kinderen langer erin laten op momenten dat het niet nodig is en dan is er dreiging van een dwangstand dacht ik ergens gelezen te hebben. Maar zo te lezen hou je er rekening mee en ligt je kindje niet dagelijks uren in de maxi cosi. 
 
Terug
Bovenaan