Autovakantie baby/dreumes

<p>Hallo allemaal!</p><p>Na lang wikken en wegen hebben wij besloten dit jaar (weer) voor een autovakantie te gaan. We gaan richting Oostenrijk en Zwitserland begin september.</p><p>Nu hebben we een zoontje dat in augustus 1 wordt. Hij heeft een spanningsboog die past bij zijn leeftijd, dus zeeeer kort. En hij heeft tot nu toe als hij zich verveelt de neiging een keel op te zetten in de auto. We hebben hierdoor even getwijfeld, maar vliegtuig leek ons met hem ook niet ideaal.</p><p>We hebben een nieuwe autostoel gekocht, wat sowieso al moest omdat we nog altijd de maxicosi gebruikten en hij toch echt te groot begint te worden (wij rijden niet super veel met hem in de auto, dus vandaar dat we die investering nooit eerder echt nodig vonden). Maar nu vroeg ik me af of er mensen zijn die tips hebben voor een autovakantie met een dreumes van 13 maanden. </p><p>Het idee is dat we op één plek blijven, dus het gaat 'slechts' om de heen- en terugreis. Tussendoor ergens overnachten is een optie, in dat geval zou het per dag ongeveer 400 a 500 km zijn. En uiteraard regelmatig stoppen tussendoor. Maar zijn er wellicht dingen die we kunnen meenemen waarmee we hem kunnen vermaken in de auto?</p>
 
Is het een optie om savonds/ snachts te gaan rijden? Dat vinden wij altijd ideaal,  dan slaapt onze zoon tijdens de reis.  
Of heel vroeg in de ochtend gaan rijden? Dan kan je kindje nog een paar uurtjes slapen misschien? 
En anders werkt hier en tablet met filmpjes erop ook heel goed. 
 
Toen mijn dochter die leeftijd had zijn wij met haar naar Denemarken toe gegaan met de auto. Dat is ongeveer 800 km en hebben we in één dag gereden. Inderdaad regelmatig stoppen en even lekker laten rennen en spelen. Ook de tablet was onze redding. Met een speciale autohoes kan je een filmpje aanzetten en daar vermaken ze zich wel even mee. Verder zorgde wij ervoor dat we omste beurt gingen rijden en wie er niet aan het rijden was zat dan achterin bij mijn dochter. Ik moet zeggen een nieuwe stoel ook meewerkt. Waarschijnlijk zal hij het heel leuk vinden om lekker naar buiten te kijken. Veel plezier alvast!
 
Wij zijn net terug van een weekje Duitsland met een meisje van bijna 3 en een meisje van 11 maanden.
Het was 3.5 uur rijden en ik was blij dat het niet langer was. Met de oudste ging het prima met een muziekje/spelletje/tablet/filmpje. Met de jongste vond ik het lastig hoor. Ze sliep even (45 minuten) en we zijn wel 2x gestopt, maar daarna was het echt al strijd om haar terug in de auto te krijgen. Ze vond er niks aan. Auto rijden vind ze normaal prima maar een halve dag vond ik echt wel de max. Ze was zoooo chagrijnig toen we er eindelijk waren. Het laatste half uur/uur almaar gepiept en gejammerd. Geen enkel speelgoedje was nog goed genoeg,  ook eten/drinken, speen of filmpje was niet goed. Ze wilde er gewoon UIT. Dus ik was blij dat de rit niet langer was.
Zelf zou ik nooit zo ver rijden met een kleintje. In Duitsland hebben we echt een heerlijke vakantie gehad, ik zie met een baby geen reden om zo ver weg te gaan. Vorig jaar gingen we vliegen toen mn oudste dochter 17 maanden was (naar Italië) en dat was ook een flinke onderneming. 
Mijn man en ik hebben al veel van de wereld gezien, veel verre reizen naar bv. India, Nepal  Peru, Indonesië, China, Nicaragua, Mongolië etc.. Maar met kleine kinderen blijf ik graag wat dichter bij huis.
Hopelijk gaat het bij jullie wel goed, stop in ieder geval echt zodra je kindje het beu wordt, al is dat elk uur. En stop ook 1 of 2 x echt lang (bv. Een leuk plaatsje bekijken en lunchen, dan ben je er echt 2 uur lang uiy) Dat deden wij op de terugweg en dat was al een stuk relaxter. Hopelijk slaapt je kindje een poos, onze dochter deed dit helaas maar kort.
Verder: veel speelgoed mee, boekjes, bellenblaas, tablet, cd's... En je tijd uitzingen! Succes ;)
 
Wij zijn net terug van een weekje Duitsland met een meisje van bijna 3 en een meisje van 11 maanden.
Het was 3.5 uur rijden en ik was blij dat het niet langer was. Met de oudste ging het prima met een muziekje/spelletje/tablet/filmpje. Met de jongste vond ik het lastig hoor. Ze sliep even (45 minuten) en we zijn wel 2x gestopt, maar daarna was het echt al strijd om haar terug in de auto te krijgen. Ze vond er niks aan. Auto rijden vind ze normaal prima maar een halve dag vond ik echt wel de max. Ze was zoooo chagrijnig toen we er eindelijk waren. Het laatste half uur/uur almaar gepiept en gejammerd. Geen enkel speelgoedje was nog goed genoeg,  ook eten/drinken, speen of filmpje was niet goed. Ze wilde er gewoon UIT. Dus ik was blij dat de rit niet langer was.
Zelf zou ik nooit zo ver rijden met een kleintje. In Duitsland hebben we echt een heerlijke vakantie gehad, ik zie met een baby geen reden om zo ver weg te gaan. Vorig jaar gingen we vliegen toen mn oudste dochter 17 maanden was (naar Italië) en dat was ook een flinke onderneming. 
Mijn man en ik hebben al veel van de wereld gezien, veel verre reizen naar bv. India, Nepal  Peru, Indonesië, China, Nicaragua, Mongolië etc.. Maar met kleine kinderen blijf ik graag wat dichter bij huis.
Hopelijk gaat het bij jullie wel goed, stop in ieder geval echt zodra je kindje het beu wordt, al is dat elk uur. En stop ook 1 of 2 x echt lang (bv. Een leuk plaatsje bekijken en lunchen, dan ben je er echt 2 uur lang uiy) Dat deden wij op de terugweg en dat was al een stuk relaxter. Hopelijk slaapt je kindje een poos, onze dochter deed dit helaas maar kort.
Verder: veel speelgoed mee, boekjes, bellenblaas, tablet, cd's... En je tijd uitzingen! Succes ;)
 
Wij zijn al meerdere keren met de kids naar het noorden van spanje gereden maar rijden altijd snachts. We vertrekken ergens tussen 22.00 en 24.00 en de kindjes slapen dan zo goed als heel de reis. Je bent dan wel vroeg op bestemming waardoor je je hotel of huisje niet in kunt maar dat lossen we altijd op door rustig ergens een hapje te eten en drinken en een speeltuintje of stukje strand op te zoeken voor de kids. We hebben 1 jaar de fout gemaakt om later aan te rijden waardoor we in een grote file belanden en dus uiteindelijk nog een heel stuk overdag hebben moeten rijden.....nou na een paar uurtjes hadden de kids het wel gezien en was het niet zo gezellig meer in de auto
 
Bedankt voor jullie tips!
@Puckabella
's Nachts gaan rijden zou inderdaad ideaal kunnen zijn, alleen ik vertrouw mezelf echt niet als ik 's nachts moet rijden haha. 's Ochtends vroeg is wel een goede optie!
@Denise
Achterin gaan zitten bij hem is zeker een goed idee! Gaan we doen. En een tablet staat, geheel tegen onze principes in ;), ook al op de 'boodschappenlijst' haha.
@CvB
Ik snap je punt! Bij ons was het laatst ook niet heel gezellig in de auto naar onze B&B in Groningen ;). Maar toen had ik er ook totaal niet over nagedacht, hij was heel wakker toen hij in de auto ging en zat dus in die nog net niet te kleine maxicosi, met de zon ook nog half in zijn ogen. Waar we nu heen gaan is voor onze begrippen juist niet héél ver. Natuurlijk is het nog steeds een stukje, maar daarom is het ook zeker een optie dat we een tussenovernachting maken. We gaan naar een mooi meer, waar ook vrienden van ons twee jaar geleden heen verhuisd zijn (die hebben daar een pension, waar we dus ook zullen verblijven), dus voor ons is er wel een goede reden daarheen te gaan. Natuurlijk begrijp ik ook dat het een minder relaxte reis zal worden dan we altijd gewend waren ;) maar het verblijf daarentegen is juist weer heel fijn daar ook met kind. En ik hoop toch dat we door wat aanpassingen de reis ook wat comfortabeler kunnen maken.
 
Tegen de zon werkt een hydrofiel tussen het raam prima! Die zonneschempjes doen niet zo heel veel... 
een nieuw stukje speelgoed zou ook de aandacht een tijdje kunnen verschuiven. Wij hebben de afgelopen 2 weken(tijdens onze vakantie) slechts 1 doosje Duplo verspreid uitgedeeld en onze dochter vond de beestjes geweldig. Uren heeft ze aan tafel gezeten met een giraf. 

mocht het heel warm zijn: een natte washand/hydrofiel/monddoek is leuk speelgoed! Gewoon wat water over gieten, droogt vanzelf weer op. 

Ik ben van mening dat als je zelf ontspannen bent en plezier maakt de kinderen dat oppikken. Na het nodige harde geschreeuw in de auto ben ik terug gaan schreeuwen. Ze schrok... waarna ik het zachtjes nog eens deed en haar spelenderwijs hard en zacht praten geleerd heb. (Winst als je uit eten gaat?). 
Een liedje zingen en verhalen brabbelen zijn natuurlijk ook tof?
 
Terug
Bovenaan