autovakantie Italie/frankrijk

Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum, ik zit nl de hele dag al achter de pc om een vakantiebestemming te zoeken :)

Wie weet kan een van jullie mij hiermee helpen...
Wij hebben twee jongens die in juli 1 en bijna 4 zijn.
We hebben zelf het idee om met de auto te gaan naar een camping in italie of frankrijk te gaan met een maximale afstand van ongeveer 1150km
en dan kamperen in een bungalow tent die helemaal ingericht is.

Heeft iemand hier tips. ervaringen en ideeen.

Groetjes Karin
 
Wij gaan dit jaar nog in een appartement met onze dochter van dan 2. Maar het jaar daarna wil ik ook echt weer gaan kamperen.
Vorig jaar zijn wij naar Italie geweest (Dolomieten) en daar gaan we dit jaar waarschijnlijk weer heen. We gaan deze keer wel 's nachts rijden ('s avonds vertrekken) want overdag zo'n eind rijden is ons niet zo goed bevallen, ook niet in 2 dagen.
Wij hebben jaren geleden ook wel eens zo'n bungalow tent gehuurd en dat is echt ideaal. Maar inmiddels hebben we een eigen tent en dat is wel zo handig.
 
Hoi,

Wij hebben dit vaker gedaan, bedoel je tips voor leuke bestemmingen of voor organisaties?
Je hebt natuurlijk, vacansoleil,eurocamp,canvas en vorig jaar zijn wij met tentholidays geweest maar die zitten geloof ik alleen in spanje.
Mijn ervaringen zijn heel goed met al deze organisties, je weet eigenlijk zeker dat je op een leuke camping komt en alles hebt wat je nodig hebt, daar betaal je dan ook voor!
Ik vind het geweldig op een camping ben zowiezo niet zo'n hotel mens, weet niet of we dit jaar gaan, maar vanaf volgend jaar wil ik weer met eigen tent dan zijn de kinderen weer wat groter en heb je minder nodig en het is veel goedkoper, maar zeker met een kindje van 1 is zo'n kant en klare tent super! En je kunt ook selecteren op kleine kinderen camping, daar hebben ze extra dingen voor kinderen van jou leeftijd!

Veel plezier Gr MJ
 
Hoi, ze zitten nu ook in frankrijk vanaf dit jaar, hij is echt een stuk goedkoper en grote tent tot 7pers, wij zijn met mijn ouders gegaan en hadden maar 1tent nodig,ideaal!
 
bedankt voor jullie reacties.
We hebben een camping geboekt in italie via vacansoleil bij lago maggiore. Dat is zo'n 900km rijden we zitten nu dus nog te twijfelen of we een overnachting er bij doen.......ik vind het wel lastig hoor ben heel erg benieuwd of het bevalt!

Tips zijn meer dan welkom voor de reis!!!!

groetjes
 
Wij hebben vorig jaar een overnachting gedaan in zuid-duitsland. We moesten de tweede dag alleen nog 'even' oostenrijk door en een klein stukje italie.... Dat duurde dus een hele dag!
We gaan dit jaar gewoon weer, maar we vertrekken 's avonds.
Onze dochter vindt auto-rijden helemaaaaal niet leuk, dus overdag is niet echt een optie. Als we wel overdag rijden, nemen we een cadeautje mee voor haar, zodat ze onderweg nog iets nieuws heeft om mee te spelen.
Ze gaat overdag dus ook echt niet slapen in de auto. 's Nachts is dat geen probleem gelukkig.
 
Hoi,

900km zou goed in 1x te doen moeten zijn, zeker als je s'nachts rijdt, tussendoor een paar keer stoppen en wat leuke dingetjes mee voor in de auto!
Wij hebben altijd in 1x gereden tot 1200km, en was ook met de kids heel goed te doen, wij reden dan tussen 24.00 en 02.00 aan!
Dan zaten er de eerste 500-600km al op tegen de tijd dat de kids wakker werden!

Veel plezier, gr MJ

Gr MJ
 
Hoi,

Wij zijn vorig jaar ook naar het Lago Maggiore (camping Continental) geweest met 2 jonge (net 3 en net 6) geweest. Was goed te doen om in 1 keer te rijden. Wij zijn rond middernacht hier vertrokken en waren rond 14.00 uur op de camping. Mét vouwwagen achter de auto. We hebben niet idioot gereden en zijn regelmatig gestopt. Portable dvd speler in de auto voor de kinderen. Ideaal!

Onze kinderen zijn gewend aan lange afstanden rijden. Onze dochter was 3 maanden oud toen ze voor het eerst naar Italië ging. Wij gaan dit jaar naar Kroatië. Dat is ons net te ver om in 1x te doen. We hebben immers een vouwwagen achter de auto. Dus dit keer overnachten we ws in Oostenrijk.

Fijne vakantie!
Groetjes, Cathy
 
Terug
Bovenaan