autoziek

Onze dochter van ruim 1 jaar spuugt regelmatig in de auto. We hoopten dat het over zou zijn toen ze van de maxicosi in de gewone autostoel ging omdat ze dan vooruit rijdt en uit het raam kan kijken. Maar helaas, vaak zijn was pas een kwartier onderweg als ze alles al uitspuugt. We zorgen al dat het niet te warm in de auto is en dat ze voor vertrek niet veel eet en drinkt. Voor medicijnen tegen wagenziekte is ze nog te jong. Wie heeft er tips?
 
Watjes in haar oren? Ik geloof dat je daardoor het evenwichtsorgaan uitschakelt. Maar of het echt helpt?
 
Geen idee! Heeft de huisarts of het cb geen tips/adviezen voor je? Misschien bestaan er wel alternatieven voor zulke kleintjes. Je zult vast niet de enige zijn.
Wel vervelend als ze zo gauw spuugt in de auto. Hopelijk vind je een middeltje.
 
Ons dochtertje heeft dit ook een poosje gehad, het is nu al enkele maanden droog in de auto "hahaha". Wat ik gedaan heb is; geen verwarming aan in de auto, zorgen voor voldoende ventilatie, niet te dikke kleding in de autostoel. Geen speelgoed behalve haar favoriete knuffel en alleen een biskwietje/droog koekje geven voordat we weg gaan. Geen melk laten drinken, alleen wat roosviceemet veel water dus niet te zoet.

O ja, let op bochten, drempels dus rij voorzichtig. Op snelwegen en zo maakt het niet uit maar veel bochten en toestanden, ze kotst de boel zo uit!

Ik rij dus tegenwoordig meer als een oud omaatje?!

Succes want het is smerig, zielig en veel werk om steeds weer de boel te moeten schoonmaken.
 
Ik sluit me aan bij Esther qua tips, heb nog een aanvulling uit eigen ervaring:
Niet pompend remmen maar terugschakelen op de motor en dus zo min mogelijk remmen.

Er zijn trouwens ook magneetarmbandjes op de markt die bij kinderen goede resultaten boeken. Heb alleen geen idee vanaf welke leeftijd dit kan.

Groetjes Sas
 
onze dochter precies het zelfde!! we hoeven maar een half uurrtje te rijden en het is weer raak. ook al doen we de hier boven genoemde tips..niks helpt.
ik heb bij de etos gewerkt en je hebt daar armbandjes met een druk punt waar ik veel goede verhalen over heb gehoord maar dat is pas vanaf 3 jaar (gelukkig is doie van ons dat in sept)
ik heb voor de vakantie van de huis arts motilium gekrgen dat is voor misselijkheid. dat heeft wel geholpen! ze heeft niet overgegeven.
je hebt ook wel wat van vsm maar dat moet je een uur van te voren in nemen. maar dat is bij ons niet te doen, want dan kunnen we het bij wijze van wel elke dag innemen.
het beste kan je ven naar de huisarts gaan, die kan je misschien wat voorscrijven met een kleinere dosis.
 
Ik ben zelf erg snel wagenziek. De volgende dingen helpen bij mij goed:
-goed ventileren, het liefst zelfs de airco aan (ook in de winter)
-geen verwarming
-niet te warm kleden, dus 's-winters de jas goed open doen in de auto, en in de zomer helemaal geen jas of vest
- geen luchtverfrisser. de lucht van parfum maakt de misselijkheid erger, dus zelf ook geen sterk ruikend luchtje op!
- vermoeidheid maakt het ook erger, je zou dus alleen lange stukken kunnen rijden als je dochter net wakker is!
- een kaugompje kauwen. Dat kan natuurlijk niet voor zo'n kleintje, maar de kauwbeweging maken in combinatie met iets fris helpt goed. Je zou kunnen denken aan de tandjes poetsen voor je weg gaat, en als je denkt dat ze het aankan een pepermuntje geven om op te zuigen!

O, bij mij is het ook erg gerelateerd aan het merk auto. Diesel kan ik sowieso niet tegen, duitse en amerikaanse auto's ook niet. Franse en japanse auto's gaan iets beter. Als het echt erg is en je moet vaak rijden zou je is kunnen proberen een ander merk auto te gaan rijden. (een keer uittesten met een huurauto ofzo) Maar dat is wel een heel radicale oplossing hahahah.....
 
Ik heb er zelf ook last van, maar sinds we een skoda rijden is het echt bijna weg. Het ligt inderdaad heel erg aan het merk auto. (Franse auto's zijn vreselijk, Duits is beter bij mij).
Pepermuntjes helpen erg goed, maar dat is niet zo handig bij een 1-jarige denk ik.
Juist wel iets te eten geven van tevoren (ik word juist misselijk als ik niets eet!), maar dan een boterhammetje of een biscuitje ofzo. Niet te vet en zoet.
Geen luchtjes op doen, raampje open houden in de auto. En niet spelen in de auto.
Kun je niet gaan rijden als ze moet slapen? Of heeft ze er dan ook last van?
 
Terug
Bovenaan