Auw auw auw. HEELl onrustig aan de borst

Hallo. Mijn jongste zoontje is nu 4,5 maand en ik geef nog volledige bv, Hij groeit er goed op, en is heel tevreden! Wat is het probleem zou je zeggen..? Nou hetvolgende..
Jesse drinkt heel erg onrustig aan de borst. Kort na het aanleggen gaat het goed maar na enkelen minuten begint het gesodemieter.. trekken, loslaten, weer happen, loslaten pakken trekken, dan strekt ie zich helemaal uit en begint weer opnieuw. Op het cb zeiden ze dat ie alles om zich heen in de gaten wilde houden maar dat houdt hem totaal niet bezig op dat moment dat weet ik zeker!
Ik wil nog heeeeel graag bv blijven geven maar op deze manier is ieder voeding een gevecht EN erg pijnlijk bovendien met al dat gesjor..
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, en beter nog wat ik er aan kan doen???
Gr. Anne-Marie

Mijn dochter is ook regelmatig onrustig aan de borst. Ze loopt dan ook rood aan van woede...
Bij haar is het dan een boertje dat dwars zit. Nadat ze geboerd heeft, gaat het dan weer goed.
Succes!

Hoi,

ik heb dit ook met onze jongste van 5.5 maand. De eerste minuten gaan goed maar daarna begint het gemier. Hij luistert dan naar alles om hem heen en is afgeleid. Dan leg ik hem nog twee keer aan en als hij dan weer begint haal ik hem los en leg hem in de box.

Groetjes van marloes

Hi,

Ik heb Tom tot 7,5 maand bv gegeven, hij was altijd zo snel afgeleid, eerste minuten ging goed, en daarna gaat ie spelen, trekken, happen, loslaten, lachen, spelen, trekken...bla bla...

Ik ben toen gewoon gestopt. Niet met de borstvoeding, maar met die voeding zeg maar..
Volgens het cb zat hij gewoon al vol, ik had ook een overactief toeschietreflex dus hij kreeg toch al snel veel binnen.

Dus zodra hij ging spelen, stopte ik. En dat vond hij ook goed..

Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar misschien heb je hier wat aan.

Nancy

Ik had op het cb idd het advies gekregen om hem dan gewoon even in de box te leggen of zo, maar dat gilt ie echt alles bij elkaar.. Het is dus niet zo dat ie vol zit.. Het is zo lastig hé als ze niks kunnen vertellen. Ik heb zelf nl het idee dat ie last krijgt van zijn buikje en dat ie daarom zo onrustig word.
Gisteren liet ie tijdens de voeding een ongelooflijke scheet (en daarop volgend een poepbroek) en dan is het meestal gelijk over..
Zal wel eens gaan rondkijken op het bv forum..

hallo,
ik heb een zoontje van 11 weken en hij drinkt ook heel onrustig.
in de kraamtijd heeft hij zelfs mijn tepels kapot gezogen,ik heb een lactatiekundige erbij gehad en die had wel hele goede tips.
het onrustig drinken doet hij nog steeds,hij heeft dan meestal last van een boer.
blijft hij daarna nog onrustig dan leg ik hem weg.
ik pak hem niet pas als hij huilt maar daarvoor als hij wat onrustig wordt en zoek gedrag vertoont,dan drinkt hij ook iets rustiger.
ik kreeg ook nog als tip om de voormelk weg te laten lopen,je kindje dan opnieuw aanleggen dan krijgt hij of zij de achtermelk binnen,kans op krampjes is dan ook een stuk minder.
succes,groetjes danielle

Hoi,mijn zoontje (nu 6 maanden oud)vertoonde hetzelfde gedrag toen hij ongeveer 4 maanden oud was.Als je kindje drinkt krijgt hij eerst de voormelk,dit komt er vrij gemakkelijk uit.Dan is de achtermelk aan de beurt en hier moet het kindje wat harder voor werken.De mijne had daar niet zo"n zin in;werd na enkele minuten rustig drinken ineens onrustig en later boos,als ik dan aan de andere borst legde dronk hij vrolijk verder.Als hij dan door de voormelk heen was,was zijn ergste honger gestild dan vond hij het niet zo erg om er wat meer moeite voor te doen.Of ik deed alsof ik hem aanlegde en deed dan voor een paar sec.een speentje in zijn mond,en die haalde ik dan voorzichtig uit zijn mondje en bood de borst aan en dan dronk hij zo verder.Nu maakt het hem niets meer uit en drinkt hij goed de borst leeg.Groetjes Trijn

Terug
Bovenaan