auw auw t doet echt pijn :(

hoi hoi
ik kom net terug van mijn werk en heb sindsdien een heel pijnlijk gevoel in mijn schaambeen bot wat t ook mag zijn iig daar in die richting ik ging naar de wc en t werd wel wat minder maar t houd nu al n half uur aan
mijn heup doet ook ongelooflijk veel pijn is dit normaal of zal ik toch maar ff mijn dokter bellen ???
 
Zou toch maar even bellen.
Voot hetzelde geld heeft hij/zij een makkelijke oefening waarmee de pijn een stuk minder wordt, want dit lijkt me ook niks.

Succes.
 
Dit is Bekkenpijn. Dat betekent dat je overbelast bent (geweest). Ik heb er ook veel last van. Probeer de rest van de dag en waarschijnlijk ook morgen zo weinig mogelijk te doen.

Liggen met een kussen onder je knieen en ik las net dat zitten op een zwemband ook helpt. Echt voorzichtig zijn hoor, ik heb het ook en vooral tillen, bukken, lopen en langer staan zijn nu erg belastend. Alleen rusten helpt,

succes
 
Hoi Yvonnie,

Ik heb dat ook zo bij tijd en wijle. Ik ben het echt rustiger aan gaan doen op mn werk en laat mn vriend de boodschappen sjouwen anders loop ik weer met een pijnlijk schaambeen een zere stuit en heupen.

Het komt door verweking van je bekkenbodem zei mn vk en het betekent dat je teveel verkeerde bewegingen hebt gemaakt (die je normaal waarschijnlijk iedere dag doet! gewoon de badkamer schoonmaken kan al teveel zijn!)

Je moet je bekken ontlasten door met een kussen onder je knieen te gaan slapen en als je op je zij ligt met een kussen tussen je benen. Zorg ervoor dat je je benen niet over elkaar slaat en hou ze bij elkaar. Maar eerst moet je ervoor zorgen dat dit overgaat, het kan een paar dagen duren, doe zo rustig mogelijk. Hoe meer je nu overbelast, hoe langer het gaat duren voordat je alles weer kan.

Bij sommige vrouwen blijft dit de heel zwangerschap en die kunnen uiteindelijk niks meer. Dan is het bekkeninstabiliteit geworden en dan ben je verder van huis.

Dus, please, doe rustig aan meid!
 
Hoi Yvonnie,

Zit t in je botten/gewrichten of heb je pijn in je baarmoeder? dat is wel een verschil hoor. Als het je botten zijn kan het bekkenverweking zijn. Dat kan pijn doen en dan moet je rust nemen. Als het je baarmoeder (menstruatiepijn of harde buik?) is moet je ook rustig aan doen. Hoe lang ben je zwanger?
 
dank je wel ik heb vanmorgen 3 douchebeurten gehad op mijn werk en heb ook 6 steunkousen aan moeten doen
bij sommige mensen is t onmogelijk om deze aan te doen op de maniet waarop t vorgeschreven word dus op je hurken op naast de client zitten heb wel s gevraagd of ze t goed vinden als ik ze aan doe terwijl ze op bed liggen of zitten maar dan zeggen ze dat t ook kan waneer we in de woonkamer zijn heb t ook aan mijn teamhoofd gevraagd en ze zei dat ik dat gerust mag vragen dus dan zla ik t nog maar n keertje proberen
ik heb net een til cursus gehad maar t enige waar t over ging was hoe we een boodschappen tas moeten optillen en met tilliften moeten werken ja dat weet ik allemaal al dus heb er niet veel aan gehad
ik heb gelukkig vandaag alleen nog 2 avond boterhammen die ik moet maken en dan heb ik lekker vrij morgen dus dat scheelt weer dan ga ik t zeker rustig aandoen morgen ook weer naar de vk en dan zal ik t ook nog ff vragen
ik zal trouwens de pijn ff omschrijven
alsof ik heel lang op m paaltje (een houten) heb gezeten weet niet of t zo n beetje bekend voorkomt hihi
maar nogmaals hartstikke bedankt voor t anwoord xxxxje yvon
 
hoi Yvon,

niet alleen rustiger aandoen hoor, ook naar de dokter om bijvoorbeeld een verwijzing te vragen voor mensendiecktherapie (of een ander soort bekken-fysio). Want je moet nog een poos en zij hebben goede aanwijzignen en oefeningen om erger te vorokomen.
bij mij heeft t zelfs ervoor gezorgd dat ik nu bijna GEEN last meer heb en dat vind ik een hele geruststelling (bekkeninstabiliteit kan soms heel moeilijk genezen).
 
Terug
Bovenaan