auw auw, vanuit mijn bekken??

Hallo,

Er zijn hier meer dames met bekken klachten, vroeg me af of mijn klachten daarmee overeen komen.
Ik werk zelf in de verzorging, best een pittig beroep. Bij mijn eerste zwangerschap zat ik met 20 weken in de ziektewet ivm knieklachten. Daaruit bleek dat ik hypermobiel (te lenig) ben in mijn gewrichten.
Nu heb ik al vanaf 15 weken pijn in mijn onderrug. In overleg met de verloskundige ben ik van 8uur per dag naar 6 uur werken per dag gegaan. Ik moest wel meer dagen per week werken om aan mijn 28 uur te komen, maar dat had ik er wel voor over.
Gisterochtend moest ik ook werken, maar ik kon bijna mijn bed niet uit van de pijn. Niet alleen onder in mijn rug, maar echt in heel mijn rug deed het zeer, mijn rechterbil en  mijn rechterknie deed ook zeer.  Ik kon Luca zelfs niet tillen. Heb me dus ziekgemeld en heb heel de dag in me bed gelegen. Mijn man had wel al gezegd dat hij zag dat ik anders ga lopen door de pijn, daar kan de pijn in me knie wel vandaan komen.
Nu heb ik alleen nog veel pijn onder in me rug, kan Luca nog steeds bijna niet tillen. Alleen als het echt moet pak ik hem.
Mijn moeder vind dat ik de ziektewet in moet, maar ik wil het niet. Kan wel janken, wil Zo graag blijven werken. Maar ik weet uit ervaring van mijn vorige zwangerschap dat aangepast werk bij ons echt niet mogelijk is.  Thuis gaat het ook allemaal door met een kindje van 15maand.

Komen deze klachten echt vanuit mijn bekken?? Of is het iets anders?
Wat vinden jullie? Ziektewet in, of nog even aanmodderen?

Liefs, Larissa

Wat vervelend dat het zo slecht gaat. Ik herken het wel hoor. Niet aan mijn knie maar ik heb sinds week 16 last van ischias een beknelling van een zenuw (lage rugpijn, niet het stuitje maar ernaast, loopt over del linkerbil en straalt eigenlijk zo het been in. Vooral slapen gaat hierdoor minder goed, ik kan niet meer zelfstandig draaien, mijn man moet me helpen.

Lopen gaat ook een stuk minder ik heb al een echte wachelgang. Als ik me rustig houdt gaat een stuk beter. Maar zelfs al de minst inspannende huishoudelijke taken zijn een opgave. en ik moet nog 17 en een halve week dus tja. Ik krijg morgen in ieder geval fysio, hopelijk helpt het wel.

Ik zou als ik jou was toch wel opletten. Vooral omdat je ook nog een kleine thuis hebt rondlopen. Misschien niet zo leuk maar ik zou toch kijken om de ziektewet in te gaan, temeer omdat je in je vorige zwangerschap ook al last had. Een tweede keer, neem ik aan, zal er niet beter op worden.

Succes met je beslissing.

liefs
talke

Hoi Larissa..

De rugklachten kan ik over mee praten.. Heb een dubbele hernia in mijn onderrug en heb daar heel veel pijn door omdat het gewicht daar nu echt op drukt..
Ik doe nog wel alles gewoon door want ben te koppig om te te geven aan pijn.. altijd al zo geweest... je krijgt mij nie zo snel plat.. is ook niet goed maar ok..
Nu zit er in mijn schouder een spastische spier die dus heel de dag door verkrampt blijft omdat ik anders ben gaan lopen om mijn rug te verlichten... had ik beter dus niet kunnen doen...

Met mijn bekken ervaar ik het op deze manier...
Soms als ik loop is het net of er een scheermesje in mijn vagina zit... een heel scherp pijntje.. maar als ik gewoon blijf lopen zakt dat wel weg... tot nu in ieder geval en andere keren ervaar ik het als een hele erg spierpijngevoel... dat verkrampte gevoel zeg maar..
Ik denk dat het bij iedereen verschilt maar de klachten kunnen wel hetzelfde zijn... Is maar net hoe hoog of laag je pijngrens is denk ik..

Veel succes ermee en hoop dat je je snel wat beter gaat voelen !!

Liefs Esther ( 33 weken )

Waarom moet je eigenlijk meer dagen gaan werken om aan je uren te komen? Iemand die 40 uur werkt, kan toch ook niet gevraagd worden om meer dagen te werken om aan haar uren te komen? Betaalt het UWV niet de 2 uur die je per dag minder werkt? Ik ben zelf wegens vermoeidheidsklachten teruggegaan naar 4 dagen per week. Het UWV betaalt gewoon de 4 uur die ik niet kon werken aan mijn werkgever uit.

Hoi meiden,

Die scherpe pijntjes naar de vagina toe heb ik ook. Zelfs als ik moet niesen of mijn neus snuit heb ik daar last van. Wist niet dat dat ook daarvan was.
ischias Heb ik ook gehad op het laatst bij mijn vorige zwangerschap. Dan stond ik in de winkel en zakte ik gewoon ineens door me been. En had ik er geen gevoel meer in. Gelukkig heb ik daar nu nog geen last van.
Ik heb er zelf voor gekozen om meer dagen te gaan werken met minder uren per dag. Zodat ik nog niet de ziektewet in moest. Met mijn vorige zwangerschap heb ik er ruim een jaar ingezeten, daarom wil ik het deze keer zolang mogelijk uitstellen. Alleen begin ik er nu aan te twijfelen of ik daar wel goed aan doe.
Denk dat ik morgen naar de huisarts ga, vragen of fysio een optie voor mij is.

Dank jullie voor de reacties,

Liefs, Larissa 19 wkn + 4 dgn

Ik herken je klachten en heb zelf heel veel baat gehad bij Cesartherapie. Alleen al het rechtzetten van het SI-gewricht (zat soms wel 7 centimeter verschil tussen beide bekkenkommen) gaf me heel veel verlichting. Bovendien kreeg ik hele goede oefeningen voor de bekkenbodem en kreeg ik hele zinvolle houdingstips, ook voor opstaan, in- en uit bed enz. Pijnvrij was ik zeker niet, maar het hielp me echt!

Groetjes,
Lotje

Hai,
Ook ik kan mee praten over flinke rugklachten. Bij mij is de ergste pijn in mijn onderrug aan beide kanten naast mijn stuitje. Dit trekt door naar het gebied in de schaamstreek. Doe ik teveel, dan trekt de pijn snel hoger, waardoor alles vast gaat zitten en ik pijn in mijn hoofd krijg. Ik ben inmiddels bijna 28 weken zwanger en heb een zoontje van bijna 3. Fysieke activiteiten kosten me ook heel veel inspanning, vooral stilstaan vind ik vreselijk pijnlijk.

En... ook ik werk in de gehandicaptenzorg. Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik voorlopig halve dagen op kantoor ga zitten. Wanneer ook dat me teveel wordt ga ik halve dagen in de ziektewet. Maar ik ben ook continue in gevecht met mijn eigen grenzen. Ik wil nog zoveel doen en van thuis zitten wordt ik ook zo lamlendig!
Maar ja, mijn fysio hamert er telkens op dat ik ook stil moet staan bij de periode na de geboorte. Hoe meer je nu over je grenzen heen gaat, hoe langer straks het herstel. Ik wil heel graag zelf ons kindje in bad doen, en kijk uit naar de wandelingetjes in de koude winterzon. Bovendien is mijn zoontje er ook nog. Je hebt maar een potje energie, en wat mij betreft gaat dat potje liever op aan hem als aan mijn werk.
Dus ik zou zeggen: luisteren naar je lijf!
Ik zou ook even contact opnemen met een fysio, in elk geval voor een goede diagnose. Verdere tips zijn nog: slapen met een voedingskussen, het dragen van een steunband geeft ook heel veel verlichting, en aan het eind van de dag een massage of een warm kompres voor de nodige ontspanning!

Succes! Groetjes Soela

hoi hoi,

ik heb ook last van bekkenpijn.
ik heb het volgende gedaan.
- minder werken.
- zwemmen doe ik 1 keer per week.
- cardio fitness doe ik 1 a 2 keer per week.
- ik heb oefeningen van de fysio.

ik ben nu bijna pijnvrij.
er is mij ook duidelijk gezegd dat je juist in beweging moet blijven.
succes ermee.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan