AUW, IS DIT NORMAAL?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Wordt er een beetje onzeker van maar ik heb sinds vandaag veel harde buiken en reacties van de kids met kont omhoog gooien enzo.(dit had ik wel al vaker)  Maar ik heb bij het zitten echt last van mijn onderbuik. Kan het zijn dat er 1 nog verder is ingedaald? (de rechtse lag de vorige x al iets lager) Of misschien is de linkse nu weer gedraaid en ook met het hoofdje naar beneden gaan liggen?? Voel schokken onderin
Dit wil toch niet zeggen dat het veelste vroeg gaat beginnen?
Gelukkig mag ik morgen weer naar het ziekenhuis voor controle dus kan hij het meteen even checken!!!
En hoesten is ook best pijnlijk voortaan en vannacht kreeg ik van het hoesten echt kramp in mijn onderbuik en trok ook door naar mijn rug. Herkend iemand dit?

Groetjes van een onzekere miep

Hoi suuske,

Ik herken je verhaal wel van de afgelopen week, ben nu 33wk+1.  

Veel steken onderin en veel harde buiken deze week gehad. Ik dacht dat het kwam omdat mijn vriend de hele week weg was en ik dus alles alleen moest doen en daarbij onze dochter een "hangerige-ik-wil-niets-behalve-tillen-week" had. Vanmorgen bij de gynacoloog zei hij dat de kleine flink was ingedaald. Lag nog niet helemaal  vast in het bekken, maar scheelde niet veel meer. Dat verklaarde ook de harde buiken en steken onderin.

Morgen gewoon lekker vragen aan je gynacoloog. Lijkt me zwaar hoor, 2 kleintjes in je buik.

Groetjes Noah

Hoi Suuske,
Ik herken het ook wel! Ik ben ook zwanger van een tweeling en merk de laatste weken steeds vaker harde buiken heb, onder rugpijn en flinke pijnscheuten als ik mijn zoontje optil. Het is denk ik gewoon omdat het allemaal krap is daarbinnen en het is zwaar dus krijg je rugpijn.
Ook ik moet morgen weer naar de gyn. maar ik maak me er verder niet druk over.
Heb vorige keer ook nagevraagd over harde buiken, maar als je het niet te vaak krijgt (elke dag regelmatig) en op tijd je rust neemt is er niks aan de hand!
Succes nog met de laatste weken!
Groetjes Loes

Thanks meiden voor jullie reactie. Al een hele geruststelling!  Er is wel iets veranderd van binnen dat is zeker. Ga het morgen ook nog even navragen, en op tijd rust nemen yes i know!

Groetjes Suus

hoi Suuske,

Laat je even weten hoe t is gegaan vandaag?

Groetjes Sas x

Ik herken dat gevoel wat je hebt van die pijn die in je onderbuik begint en naar je rug uitstraalt, morgen naar vk ga er toch eens over beginnen want doet echt serieus pijn.
Hoe was het op controle, ben benieuwd!!!!!!

liefs Daantje

Hey!
Nou vanmiddag geweest. Helaas niet  mijn eigen gyn, door een spoedoperatie tussendoor, maar deze was ook wel o.k.
De rechtse lag behoorlijk laag dus waarschijnlijk die pijn onder in mijn buik, toch wel enige opluchting!  En het wordt gewoon nu wat zwaarder
(de laatste loodjes)  
Linkerbaby lag nog hetzelfde (met hoofdje omhoog)  dus niet gedraaid en voor hun was dit de beste ligging voor de bevalling.
Gekeken naar gewicht kon hij alleen de rechtste meten maar waarschijnlijk zat de linkse ook wel zo ongeveer hetzelfde. De schatting was 1500 gram, was netjes en de buikomvang was ook netjes.  
Ben weer gerustgesteld!
Over 2 weken weer controle.

Groetjes Suus

Gelukkig, Suus, dat alles goed is. Inderdaad weer een hele geruststelling. TOP !

Terug
Bovenaan