auw, spatader......help

A

Anoniem

Guest

Ik had het ook al op het november forum geplaatst: Maar bij deze dan ook maar op het zwanger zijn forum.

Nu ben ik voor de derde keer zwanger en bij mijn tweede zwangerschap had ik er ook al last van: een spatader op mijn schaamlip. Auw....pijnlijk.
Nu hadden ze mij er al voor gewaarschuwd dat het elke zwangerschap (en dan erger) terugkomt.
Ik ben nu 24 wkn zwanger en heb er nu al erge last van...

(In nederland was er een fysiotherapeut welke massage gaf, ja inderdaad op die plek, wat goed hielp, maar hier in zweden hebben ze daar nog nooit van gehoord en doen ze er dus ook voor de rest niets aan...)

Wie heeft tips om de pijn te verzachten of om minder pijn te krijgen.

Hoi,

Herkenbaar, ik heb ze ook, net als op mijn beide benen. Is nu mijn derde zwangerschap en ditmaal het allerergst. Wat wel enigzins helpt is lekker koelen (met zo'n icepack voor sportblessures). Ik heb er niet altijd last van, weet alleen nog steeds niet precies wanneer wel en wanneer niet. Dus op veel bewegen, zitten, liggen van invloed is weet ik niet.

Ojaa, ik heb wel die spatadertherapie gehad, (vorige keren) vond dat het wel wat hielp maar niet zo heel erg (die massages dan, die doe ik nu zelf maar een beetje). Ik denk dat met name de in achtneming van leefregels dwz veel bewegen van de benen (lopen en fietsen), zodat de pompfunctie zijn werk doet het meest heilzaam is.

Na de bevalling ga ik in ieder geval eens  kijken wat er aan te doen valt.

Gr,
Maria

Hoi Maria,

Dit is dus ook mijn derde zwangerschap en ik heb nu meer last van die spatader dan met de tweede zwangerschap.
Die massage hielp bij mij heel erg goed, het duurde steeds langer tot de klachten terugkwamen. (Eerst kreeg ik bij staan al na een kwartier last en met die massages pas na een uur ofzo).

Helaas heb ik nu bijna continu last van die spatader, behalve wanneer ik met mijn benen hoog zit.
Een strakke slip helpt ook wel een beetje.

Groetjes Renata.

Hoi meiden,

Ik heb al jaren last van spataderklachten. Onderzoeken wezen uit dat ik geen spataderen heb, maar de klachten des te meer. Voordat ik zwanger werd, slikte Venoruton. Nu ik zwanger ben, mag ik die niet meer slikken, maar draag ik
steunkousen .
Nu las ik op de site van VSM (de VSM-puur mama lijn) dat ze een pilletje in het assortiment hebben speciaal voor spataderen (venoplant tabletten). een spatader is een spatader, op welke plek die ook zitten. Misschien het proberen waard? En speciaal ontwikkeld voor zwangeren, dus kwaad zal het zeker niet kunnen. Ik denk dat ik ze binnenkort ga halen. Alles beter dan steunkousen.

Groetjes, Kippie.

He kippie,

Inderdaad, dat is het proberen waard.
Ga eens kijken of ze het hier (in zweden) ook hebben.

Groetjes Renata.

Lekkere tip van mij.......
Heb er overheen gelezen dat je in Zweden woont.

Gr, Kippie.

Terug
Bovenaan