AUW!!!

Gisteravond naar een verjaardag geweest van een vriendin van mij. Een wederzijdse vriendin van ons is 4 weken geleden bevallen (na ICSI) en met haar kindje gaat het niet zo lekker. Steeds huilen, weinig eten en zit nu dus met haar kindje in de medische molen om te kijken of het misschien een voedselallergie of iets aan haar darmpjes heeft. Wat een gedoe met zo'n kleintje!

Zat er ook een man in kamer (geen vriend van mij, dus hij kent ook ons verhaal niet) die het gesprek op die vriendin van mij en haar kleintje bracht. Zegt hij ineens 'Geen wonder dat er van alles met dat kindje aan de hand is, de natuur zorgt er niet voor niets voor dat ..... niet zwanger kan worden. Als je dan doorzet, vraag je om zoiets.'

Wat ben ik daar boos en verdrietig om geworden! Ik heb echt een hekel aan rook, maar ik ben gewoon tussen de rokers in buiten onder de partytent gaan staan. Ik ben niet agressief aangelegd ofzo, maar ik had echt het gevoel dat ik hem aan zou vliegen. Zeker toen hij hier nog verder op doorging!

Mijn vriend en ik hebben daarna niet lang meer op die verjaardag gezeten.... Thuis toch even een traantje gelaten...allebei...

Liefs Daisy

Meid oh meid, trek je zulke stomme opmerkingen niet zo aan....dit zijn gewoon domme mensen die geen idee hebben wat eht is om een onvervulde kinderwens te hebben.

99% van de mensen weet niet wat IUI, IVF of ICSI is, laat staan welke impact dit heeft op de vrouw, de man of het toekomstige kindje...de afwijkingen na een geboorte zijn namelijk minimaal.

Ik snap dat je boos kunt worden op zulke mensen, maar meid tis echt zonde van je energie. Ik ben trots op je dat je weg bent gelopen, het best wat je kunt doen in zo'n geval!!

Kop op meid, we gaan er weer voor met zijn allen!!

liefs Yosha

Ik ben het helemaal met Yosha eens!!
Joh, de kans op afwijkingen is vergelijkbaar met een spontane zwangerschap.
Wat een vreselijke vent!!!

Kop op.

Liefs Han

Ik hoef die vent ook echt niet meer te zien voorlopig! (gelukkig op z'n vroegst volgend jaar met de volgende verjaardag)
Hij heeft blijkbaar een mening gevormd over een onderwerp waar hij de ballen verstand van heeft...
Gelukkig kan ik het nu wat beter naast me neerleggen dan tijdens de verjaardag en vanmiddag.
Zo'n opmerking komt nu wel extra hard aan na een (erg vroege) miskraam in juni, een rotvakantie met slecht nieuws en een kijkoperatie volgende week... Zit emotioneel nou niet echt lekker in mijn vel...
Het scheelt wel dat ik met mijn mannetje gewoon goed kan praten over dit soort dingen. Hij zit er zelf ook mee.

Zou ook blij zijn als de operatie voorbij is. Ben niet bang voor de operatie, maar wel heel erg nerveus voor de uitslag!

Thanx voor jullie opbeurende woorden! Die had ik echt even nodig!!

Liefs Daisy

Degene die dat zei is echt niet oké daaro boven in zijn bolletje hoor.
Dat iemand dat zegt is ronduit gevoelloos en onnodig...
Lekker niets van aan trekken! En sterkte met je kijkoperatie met hopelijk snel goed nieuws!!!

Allereerst succes met de kleine van je vriendin. Laat ze anders ook kijken naar verborgen reflux, wordt vaak pas laat opgemerkt ivm niet spugen, wel weigeren van de fles/borst
Helaas zijn er mensen die sneller iets zeggen dan denken, kan wel zeggen dat een huilbaby niet aan ISCI ligt.
Onze oudste zoon had KISS syndroom en die is behalve een pregnyl injectie natuurlijk verwekt om het zo te noemen, onze tweede zoon had verborgen reflux en die is natuurlijk verwekt
Weet wel dat het twee dingen waren die je als ouders wanhopig maken

succes zelf en je vriendin

Thanx! Ik zal de tip aan mijn vriendin doorgeven! Alle beetjes helpen...

Zit zelf nu weer even in een dip, maar daar kom ik wel weer overheen als de operatie voorbij is!

Liefs Daisy

Wat een rotvent, zeg.... Helaas kom je zulke mensen vaker tegen. Weten gewoon totaal niet waar ze het over hebben en zien alles zwart-wit. Niks van aan trekken, hoor! Even de laatste loodjes tot de kijkoperatie en hopelijk is er dan veel duidelijkheid voor jullie... Sterkte en succes!!!

Liefs Anna

Terug
Bovenaan