Hoi Assie!
denk dat ik je wel kan voorzien van wat tips. Ik ben mondhygiëniste én zelf ook zwanger, dus.....tsja, dan zou ik 't toch moeten weten nietwaar?!
Allereerst, sinaasappels en ik dacht dat je ook zei paprika's?!?! Vergeet dat maar weer, onzin! Alhoewel, tot op zekere hoogte, uiteraard pitamientjes zijn altijd goed voor de weerstand, maar je ontstoken tandvlees wordt er niet minder van!
Mijn advies is eigenlijk dat je 't beste naar een mondhygiëniste kunt gaan. Een mh (mondhygiëniste) is vrij toegankelijk dat houdt in dat je geen verwijzing hoeft te hebben van je tandarts. Waar woon je? Ik heb zelf een eigen praktijk in Dordrecht......mocht je in de buurt wonen, dan ben je natuurlijk bij mij welkom!
Maar daarnaast is echt het belangrijkste; goed schoonhouden. Dat houdt in, 2x per dag met aandacht poetsen (bij voorkeur electrisch, ronde borstelkop). Vooral je tandvlees, maar dan eigenlijk net onder 't randje van 't tandvlees. Maar ook hiervoor kan een mh je dat het beste persoonlijk uitleggen en laten zien.
En misschien nog wel belangrijker, 1x per dag tussen je tanden reinigen. Flossen heeft bij ontstoken tandvlees geen/nauwelijks zin (is nl. alleen bedoeld voor de contactpunten, dus daar waar je tanden strak tegen elkaar aanstaan, maar doet niets bij het tandvlees), je kunt dan beter stokers gebruiken. Heel belangrijk dat je dit op de goede manier doet.
Kijk eens op www.ivorenkruis.nl bij folders lezen, hier staat een folder over ontstoken tandvlees, electrisch poetsen en tandenstokers.
Maar nogmaals het beste advies is een persoonlijk advies, dus een bezoekje aan een mh. Tevens zal er misschien tandsteen zitten wat verwijderd moet worden om ervoor te zorgen dat je tandvlees kan genezen.
Nou, succes ermee, hoop dat ik je iets heb kunnen helpen?!
Vervelend genoeg, dus ik hoop voor je dat je er gauw van af bent!
Groetjes, Prinses (28wkn1dg)