auwieeee kramp !

Ik ben ruim 27 weken zwanger... en nu heb ik al eerder kramp in mn kuiten gehad en als ik mn voet anders legde was het gelijk weg... maar vannacht kreeg ik ineens kramp...die was tien keer zo erg als normaal... heb gewoon liggen gillen wist niet waar ik het zoeken moest...en het ging maar niet weg...uiteindelijk zakte het af...maar ik heb er vandaag flinke spierpijn in mn kuiten aan over gehouden...ze zeggen dat het te maken kan hebben met kalkgebrek...laat ik nou net 1,5 liter melk gister gedronken hebben...dus dat kan niet... heeft iemand tips... want dit was dus echt nietleuk !!!
 
Proficiat met je zwangerschap. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook last van krampen in de kuiten. Je zult waarschijnlijk magnesium tekort hebben. Die pilletjes helpen echt wel. Veel geluk.
 
Er gebeuren allerlei dingen met je bloedsomloop als je zwanger bent, daar zou het misschien mee te maken kunnen hebben. Been- en voetklachten (gespannenheid, kramp) zijn helaas heel veel voorkomend tijdens de zwangerschap. Het hoort er allemaal bij. Maar als het echt zo erg blijft dat je ligt te gillen van de pijn zou ik het toch even aan de verloskundige vragen, misschien dat zij/hij er iets op weet.
 
Ik heb er ook regelmatig last van en het is inderdaad geen pretje. Vooral ook omdat je er de volgende dag nog zo'n nalast van hebt. Of het met kalk te kort te maken heeft weet ik nog zo net niet, want ik drink ook genoeg melk en tal van dat soort spul. Ik heb een oefening gekregen. Je gaat zitten met je benen voor je uit, om de beurt ga je nu je voeten in cirkeltjes draaien. En daarna wissel je van richting. Klinkt misschien een beetje debiel.......maar het lijkt bij mij al een stuk minder! Hoop dat je er iets aan hebt.
 
Hoi, heb ik ook gehad met mijn eerste zwangerschap.
Als je in bed ligt, benen strekken, dus als je op je rug ligt tenen naar je toe buigen, zover je kunt.

Dit moet je elke dag een paar keer doen, je bloed kan niet zo makkelijk meer doorstromen van beneden naar boven, dat kreeg ik destijds te horen.

Sterkte!

Prinses
 
Hoi Hoi,

Ik ben nu haast 38 weken en heb ook al heel de zwangerschap last van kramp gehad,vooral snachts.Ik drink ook zat melk enzo en nu (beetje laat voor mij)heb ik een tip gekregen die bij mij echt wel helpt!!Elke dag 2 bananen eten!Het klinkt heel stom,maar bij mij werkt het,misschien bij jou ook!!
groetjes een uitgerekende
 
Hoi,
Als je kramp krijgt moet je gelijk in het midden van je kuit masseren. Je voelt vanzelf de pijne plek. als je de juiste plek hebt gevonden draai je zachtjes rondjes met je duim. Bij mij helpt dit heel goed.
Succes en sterkte
 
Terug
Bovenaan