Avent flessensterilisator

Hallo allemaal,

Ik kook mijn flessen nog dagelijks uit met de sterilisator van avent.
Mijn dochter is inmiddels bijna 17 weken. Hoe lang moet je dit
dagelijks blijven doen?

Maar mijn grootste vraag is kan ik die sterilisator ook zelf uitkoken?
Je krijgt er toch kalkaanslag op. Kan ik dit met azijn doen en dan een
aantal minuten in de magnetron zetten?

Ik plaats mijn vraag maar bij de voeding, ik weet anders niet waar ik hem bij moet plaatsen.

Groetjes Claudia

Onze Tycho is nu 20 weken en ook ik steriliseer de flessen nog elke dag. Ook met de aventsterilisator.
Ik heb hetzelfde probleem. Dus ik ben wel benieuwd wat de reaccties hierop zijn!

Hoi,
Ik kook de flessen nog onegeveer 1 keer per week uit.De rest was ik ze onder de kraan uit of alles in afwasmachine.Mijn dochtertjes is 22 wkn.Ik doe dit al een week of 3,eerst deed ik om de dag sterileseren met avent ding,toen om de paar dagen....
Maar wanneer hoeft het helemaal niet meer????
gr gaby

hoi,

Ik heb de avent ook gebruikt (die je in het stopcontact gebruikt niet die van de magnetron)mijn dochter is nu anderhalf en gebruik hem nog maar heel zelden.
Bij aanschaf heb je als het goed is van die zakjes er bij gekregen zit iets van citroen in dat doe je met water in de avent uitkoker zonder deksel een aantal minuten laten koken/steraliseren daarna even om spoelen afdrogen en nog een keer de normale steralisatie uitvoeren dus hoe je het ook zou doen met flessen erin.
daarna is het weer schoon.
Ik deed het zelf ong toen ze zo kleinwas 1 keer in de 2 a 3 weken.
mocht je die zakjes niet meer hebben kan je ook schoonmaak azijn gebruiken.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

groetjes jolanda

Tot 3 maanden moet je de flessen iedere dag uitkoken, daarna volstaat 1x in de week. Wel de flesjes iedere dag uitwassen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de flessen nog steeds iedere dag uitkook (mijn dochtertje is 8 mnd). Waarom zou je het niet doen, zo'n magnetronsterilisator is ideaal en je flessen zijn toch lekker steriel. Ik gooi de sterilisator zelf 1x per week in de vaatwasser zodat de kalkaanslag eraf is. Werk supergoed hoor en denk ook dat dit voldoende is.

Mijn kraamverzorgster vertelde dat je tot de 6 weken iedere dag moet uitkoken. Daarna 'gewoon' huishoudelijk schoonmaken, dus in de vaatwasser of gewoon afwassen. Dit geldt ook voor de spenen. Ik was heel verbaasd want heb bij de twee oudste veel langer uitgekookt. Overigens ook wel logisch hoor. Wat heeft uitkoken van flessen voor zin als je kindje ondertussen zelf van alles in zijn mondje stopt. En je kookt natuurlijk ook zijn bordjes, lepeltjes enz niet uit als hij andere dingen gaat eten.

Judith

Terug
Bovenaan