avent/medela/tommee tippee borstkolf

A

Anoniem

Guest
Hi

ik ben nu zwanger van nr. 2, en wil nu weer borstvoeding gaan geven. vorige keer heb ik eigenlijk geen borstkolf gebruikt alleen even in het begin omdat ik onstekingen kreeg. Dus eigenlijk moet ik toch weer een borstkolf kopen. Ik wil gewoon een handkolf omdat ik hem dus maar sporadisch ga gebruiken. Welke kunnen jullie aanbevelen. De tommee tippee borstkolf lijkt me perfect omdat die maar uit 3 onderdelen bestaat dus lekker makkelijk schoonmaken, de vorige was een medela en dat was een rotding om schoon te maken maar wel makkelijk is gebruik en avent ken ik eigenlijk niet.

of zal ik toch maar wachten tot na de bevalling en dan eentje kopen mocht het nodig zijn? ik bedoel misschien lukt het bv geven deze keer wel helemaal niet.

Groetjes
lia

hoi,
als je een handkolf wilt, kan ik je de avent isis aanraden. Die kreeg ik van een vriendin te leen, erg handig in gebruik (niet trekken, maar knijpen en weinig kracht nodig!!), zacht op de borst door kussentje wat erin zit. Verder is hij makkelijk in en uit elkaar te krijgen, past goed in magnetronsterilisator. Ik ken meerdere dames die deze kolf langdurig voor intensief kolven hebben gebruikt en deze prettige vonden dan een elektrische. Ik ben overgegaan op een elektrische, omdat dat een dubbele kolf was en dus tijd scheelde!
Geniet van je zwangerschap, groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

en wanneer je hem moet kopen: vriendin waar ik hem van geleend had, had inderdaad probleem dat bv niet op gang kwam, maar wel meerdere kolven gekocht. Zonde van t geld voor haar dus!!
Kolf kun je bij meeste apotheken uit voorraad kopen, volgens mij ook bij etos ofzo. Dus zou ik er mee wachten!

Ik heb hem al in huis omdat ik hem bij mijn oudste heb aangeschaft. Maar als ik jou was zou ik wachten tot na de geboorte. Misschien loopt de bv bij jou als een tierelier, en kan je na een paar weken zelf goed op pad om een kolf uit te zoeken. Of blijkt bv niks voor jou te zijn, en dan zit je met een dure kolf. En inderdaad, een kolf is zo gehaald. Etos, prenatal hebben die dingen standaard in voorraad. Ook de thuiszorgwinkel heeft ze.

Ik heb slechte ervaringen met de medela. Nu heb je daar verschillende soorten in, en ik had de goedkoopste die je dan op een electrische machine kon doen die je moest huren. De set zelf moest je wel kopen en kon je als handkolf gebruiken. Geen succes bij mij.

Ik vind zelf de avent handkolf ideaal. Hij bestaat inderdaad uit niet veel onderdelen, is makkelijk schoon te houden en kolft perfect.

Simone 37w, 4d

hoi lia

ik heb de handkolf van aventen die bevalt erg goed. ik had het geluk dat ik hem van
me collega had gekregen. die staat altijd op de 9 maanden beurs met avent dus.
de handkolf die ik kreeg gebruikte ze bij de demostratie en had gevraagd of ze hem na
de beurs aan mij mocht geven. ik had dus weer mazzel, ze zijn best wel prijzig maar
het voordeel is dat je dus levenslange garantie heb.bij mijn ging er iets stuk wat dat weet ik niet meer. is alweer 4 jaar terug dat ik hem voor het laatst gebruikt heb. maar ik hoefde maar te bellen en binnen een paar dagen kreeg ik het onderdeel weer binnen via de post. ze zijn ook erg makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken. ik ga hem ook zeker weer gebruiken.
veel succes met je keuze veel liefs hopvrouw

Hoi,

Ook ik heb de Avent Isis handkolf. Ik heb hem bij twee kinderen
gebruikt, helaas lukte bij de eerste de bv niet. Nu ben ik zwanger van
de vierde en wil hem zeker weer gaan gebruiken. Het grootste voordeel
vind ik dat je niet heel veel kracht hoeft te zetten en dat het
absoluut niet zeer doet.

Groetjes,

Vanessa

Hoi,

Ik heb ook de Avent Isis handkolf en was er zeer tevreden over. Je hebt nu ook een IQ versie ervan. Deze is electrisch, maar eerst geef je zelf handmatig het ritme aan en vervolgens neemt het automatische gedeelte het over. Schijnt super te zijn.

Anne

Hoi hoi,

Ik zou even wachten met een kolf aanschaffen tot na de geboorte.

Ik ben onlangs bevallen van een mooie zoon en ook ik wilde borstvoeding gaan geven. Uiteindelijk is dat niet gelukt. Mijn tepels bleken te vlak waardoor Sven deze niet kon pakken. De tepelhoedjes waren geen succes want daar ging hij van kokhalsen. Ik wilde toen gaan kolven om hem vervolgens dan de melk via een flesje te geven. We hebben toen een elektrische kolf van Medela bij de thuiszorg gehuurd. Die deed het prima. Een handkolf die ik geleend had van de vriendin van mijn broer was namelijk geen succes (was een Avent). Die zoog niet hard genoeg.

Doordat Sven na een kort verblijf thuis weer in het ziekenhuis belandde en ik niet de rust had om te kolven, werd het bij mij uiteindelijk geen succes. Ik ben er dus na twee weken zwoegen mee gestopt.

Ik ben dan ook blij dat ik geen dure set heb gekocht van tevoren want ik heb er nog wel mee in mijn handen gestaan. En mocht je willen kolven omdat het niet vanzelf op gang komt, dan denk ik dat je beter af bent met een elektrische kolf. Dat adviseerde de kraamhulp mij.

Veel succes.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven (28-7-2007)

Terug
Bovenaan