aventspenen

Onze dochter(2,5mnd) heeft eerst bv gehad, nu kv. Ik gebruik aventflessen met speen1. Dit omdat ze nogal wat zuigbehoefte heeft. Nu ben ik dit weekend toch begonnen met speen2. Nu terugkijkend is ze vanaf dat moment uit haar doen. Moeilijk in slaap, tijdens slaap wakker, huilt meer. Ze doet de helft korter over haar fles met speen2. Ze is ook wat verkouden(snot). Zou het echt aan de speen liggen?? Kan ik zo lang als ik wil speen1 gebruiken?? Wanneer zie ik dat ze toe is aan speen2??
Bedankt alvast voor de reacties,
Han
 
Hoi,
Ik heb tot ongeveer een half jaar gewoon speen 1 gebruikt anders krijgt ze de voeding ook veel te snel binnen, ik zou dus gewoon als ik jou was eerst nog gewoon speen 1 gebruiken!
 
Hoi,

Mijn dochtertje is nu 15 maanden en gebruikt nu een speentje midium als ze bv uit de fles drinkt.

Het beste is dat ze een minuut of 20 over een voeding doen. Als het veel sneller gaat dan krijgen ze ook veel lucht binnen. En is ook beter om de zuigbehoefte te bevredigen.

En door dat ze eerst bv heeft gehad waar voor ze veel moeite moest doen is ze gewent om moeite te doen en is het belangrijk om haar ook hard aan een fles te laten zuigen en als het gat dan te groot is gaat het te snel.

Als speentje 1 goed gaat lekker die blijven doen.
 
Hoi

Ik zou zeker bij speen 1 blijven. Ik heb het zelfde gehad met mijn zoontje. Met speen 2 was hij sneller klaar met zijn fles, maar zijn zuigbehoefte was nog niet bevredigd. En dan kwam hij sneller om een fles of werd hangerig.

Succes Vanessa
 
Hartstikke bedankt dames!! Heb gisteravond al speen1 weer gebruikt en het leek wel of ze vanochtend vrolijker was en ze vroeg zelfs nog niet eens om de fles. Lag nog lekker in haar bedje te spelen. Thanks!!:))
 
Ik heb hetzelfde met mijn dochtertje van 4 maanden. Wij gebruiken nog steeds speen 2. Ik heb het nu een aantal keren geprobeerd om speen 3 te geven of zelfs de driestanden speen vanaf 3 maanden, maar dan gaat het gewoon veel te snel. Ze kan dan gewoon niet snel genoeg alles wegdrinken. Heerlijk om te lezen dat er meer mensen met deze vraag zitten.

Groetjes
Astrid
 
Terug
Bovenaan