Aventurijn bij eczeem

Hallo,

Na het lezen van een paar berichten over eczeem en alle mogelijkheden om het te verminderen of zelfs helemaal te verwijderen, voelde ik mij toch wel geroepen om mijn ervaring hiermee met jullie te delen.
Mijn broertje had vroeger heel erg last van astma, hij was zwaar patient en lag vaker in het ziekenhuis dan dat hij thuis was. Mijn moeder heeft toen een keer in een wanhoopsdaad een steentje voor hem gekocht dat beweerde dat de klachten zouden verminderen... Ze geloofde er niet echt in, maar dacht bij zichzelf: Baat het niet, schaadt het niet.
Mijn zoontje, nu bijna 1 (15-05), had ook eczeem. De huisarts zei: Ik kan wel zalf geven, maar dat helpt alleen maar tegen de jeuk, verder kan ik er niets aan doen...
Door de ervaring met mijn broertje  ben ik naar het reformhuis gegaan en heb een steentje gehaald voor bij huidproblemen: de Aventurijn. Toen ik ´s middags thuis kwam heb ik  het steentje  in zijn sokje gestopt. Zijn eczeem plekken waren toen helemaal dik en rood.... ´s avonds bij het verschonen voor het slapen was het niet meer dik en rood!!! Helemaal tot rust gekomen... alleen nog maar een paar schilferige droge bultjes en die waren een week later ook weg! Hij heeft nu helemaal geen eczeem meer en zijn huid is ook een stuk minder droog, veel gezonder!

Groetjes
Jess
 
dank je wel voor de tip van de steen. Net op dat moment hadden we een hormoonzalf voorgeschreven gekregen van de huisarts (zoonlief is 3,5). Mijn man meteen op pad gestuurd en gevonden. Hij heeft hem nu sinds 4/5 dagen om zijn nek hangen en we zien een duidelijke verbetering.

wij zijn er heel blij mee!!

groet,

mamaraf
 
hallo,
mijn dochter van 15 maanden heeft ook eczeem, vooral op haar voetje.
ik heb er zelf ook veel last van van jongs af aan en al veel verschillende zalfen gehad.
voor mijn dochter heb ik inmiddels ook hormoon zalf. dit heb een een week gesmeerd en het was wel wat weggetrokken. maar als ik niet meer smeerd dan komt het snel weer terug. ik wil dit niet blijven gebruiken.
ook heeft ze het op haar handjes net als ik. ze duimt niet maar steekt wel een haar vingers in de mond.

maar waar laat ik z'n steentje.

gr henny
 
hallo ben ik weer.
ik zat net nog even te zoeken op google.
ik las dat het om de groen steen ging en dat je het ook in het water kan leggen waarme je je wast.

ik ga me er even verder in verdiepen.

gr henny
 
Hallo,

Ik heb ook al eens naar stenen gekeken en vroeg mij af waar ik de steen laat, om de nek hangen vind ik eng. Ik weet niet wat ze met een kettinkje om de nek gaat doen.
Bij de sok instoppen gaat echt niet want de sokken zijn binnen een mum van tijd uit.
Als jullie een kettinkje om de nek doen wat voor een kettinkje is dit dan?

Groetjes Renée
 
Hallo,

Ik heb ook een Aventurijnsteen gekocht en ik moet zeggen dat Huub zijn eczeem al rustiger is geworden.
Ik heb het steentje vast gemaakt aan zijn rompertje met een speldje.
werkt goed, hij heeft er geen last van.

Groetjes Brenda
 
Terug
Bovenaan