avond eten invriezen

Hai meiden

Even een vraagje.Mag je avond eten invriezen voor een andere avond?

Als je eten gekookt hebt bv aardappels, groente en stukje vlees voor het hele gezin,En daar is nog van over, of eventueel wat je extra gemaakt hebt.
Kan je dit fijn maken en in bakjes doen en invriezen,zodat je het een andere avond als warme maaltijd aan je kindje vanaf 7 mnd kan geven.

Wie doet dit en kan/mag dit
 
Hoi,

Ja hoor, dat kan absoluut! Ik heb het eigenlijk nooit anders gedaan, ben ermee begonnen toen Claudia 6 maanden oud was en we konden beginnen met het introduceren van vaste voeding. We hebben het langzaam opgebouwd van ijsblokjes met 1 soort groente tot complete maaltijden, erg handig! Vanaf de leeftijd van 1 jaar kon ze écht met de pot mee-eten (daarvoor  maakte ik zoutloze maaltijden voor haar) dus daar werd het nog weer gemakkelijker van. Nu is Claudia 2,5 jaar en ik vries geregeld nog porties voor haar in; als wij dan een keer patat eten, maak ik voor haar een maaltijd uit de vriezer warm (en ze krijgt er wat patatjes bij natuurlijk ).

Succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hoihoi,
ik heb ook altijd porties eten ingevroren, doe ik nog steeds en de oudste is nu bijna 3.
Is hartstikke handig als je eens krap in de tijd zit of zo.
Ik zou ook niet weten waarom het invriezen niet zou kunnen!
Groetjes, Claudia.
 
Terug
Bovenaan