Ik heb geen tips sorry, maar het is zeker herkenbaar! Ons zoontje ging pas met 4 maanden zijn eigen bedje overdag accepteren en alle avonden (19.00 slapen en 19.45 wakker en onrustig tot laat) en nachten onrustig geweest met veel huilen en wakker. Ik heb flink staan wiegen het eerste jaar. Met 10 maanden leek hij het ineens te snappen en sliep hij zijn eerste nacht door van 19.00-7.00 (om en nabij). Nog steeds krijgt hij 19.00 de laatste fles en gaat hij slapen. Ik heb in het eerste jaar veel boeken en internet gelezen en meerdere methodes geprobeerd. Maar helaas, ons zoontje sliep gewoon slecht. Ik ben niet van het laten huilen en gaf hem wat hij nodig had. Wiegen, zingen, knuffelen, bij ons liggen enz. Ook fles – en uiteindelijk slapen op verzoek. Ik heb alle regeltjes losgelaten (het was mij inmiddels wel duidelijk dat mijn kind daar niet op reageerde) en gekeken wat werkte en waar ik mij fijn bij voelde. Wel heb ik nu ervaren dat hij een halve minuut wat jammert/soort van huilt en dan in slaap valt. Gaat dit over in overstuur dan ga ik hem direct troosten en probeer ik hem terug te leggen als hij rustig is. Het is bij ons dus vanzelf opgelost, spontaan in een nacht gebeurd en slaapt ip nu heerlijk. Vooral bij jezelf blijven. Als je vind dat je er goed aan doet om je kindje bij je te leggen.. lekker doen. Ik ging alleen niet samen in het grote bed slapen. Hij sliep wel maar ik bleef wakker. Dat was zwaar, maar ik was allang blij dat hij sliep. En daarna proberen over te leggen ? Succes. Hopelijk krijg je tips wat uiteindelijk sneller werkt (want eigen nachtrust is ook heel fijn) en anders lost het zichzelf wel op.