Avond ritme 5 maanden

Hallo allemaal, ik ben benieuwd hoe de avond van jullie kleintjes eruit ziet. (Kindjes rond de 5 mnd) ..

Als ze bijvoorbeeld op het kinderdagverblijf zijn geweest en thuiskomen.. hoe gaat jullie avond ritueel dan? De dagen dat we thuis zijn lukt het allemaal wel maar vind de avonden als ze naar de opvang is geweest zo hectisch en krijg dan echt niet alles in de wakkertijd gepropt. ??

Hi,
Onze zoon is 5maanden. Wij halen hem tussen 17:30/ 18:00uur op bij het KDV. Dan hebben we een uurtje om nog samen te spelen. 19:00uur krijgt hij zijn fles dan samen douche met papa en om 20:00uur zorgen we dat hij in zijn bed ligt!

Hier een meisje die om 19 uur pas thuiskomt omdat ik tot die tijd werk en ze mee gaat, ik werk op een BSO. Het is ook hectisch! Ik probeer gewoon te doen wat we anders ook doen zonder teveel naar de tijd te kijken. Dan maar wat later dan de andere dagen naar bed. Maar ik weet niet hoe goed jouw kindje wakker kan blijven. Succes!

Hier word hij door papa meestal rond 17:00 opgehaald. Ik ben zelf tegen 18:00 thuis. "Normaal" krijgt hij om 19:00 een fles, maar is hij zo moe van het kdv dat we hem om 18:15 of 18:30 al een flesje geven zodat hij erna naar bed kan. 
Zelf vind ik het persoonlijk ook hectisch. Als ik om 18:00 terug ben dan kan het zijn dat ik nog moet koken, soms doet manlief dat. De kleine is dan regelmatig ook aan het jengelen. Meestal zit hijdan bij mij op schoot tijdens het eten zodat hij stil is. Daarna fles geven, naar bed en dan voor mezelf nog brood smeren, douchen, flesjes afwassen etc etc..  ?

BABYDON dankjewel voor je reactie. Vind je kindje het niet vervelend om met een volle buik te moeten gaan douche? ?

MamaLynneke dankjewel voor je reactie. Hoelaat krijgt je kindje haar flesje dan? Mijn dochter drinkt om 7 11 3 7 & 22u. Ze komt rond 18u thuis en moet dan nog in bad en de fles en is ook eigenlijk super moe.

Mamabeertje dankjewel voor je reactie. Hier precies zo haha alleen ik ben pas om 19u thuis ipv 18u. En we willen haar graag in bad hebben gedaan vóór de fles omdat ze altijd in slaap valt tijdens die fles. Maar het is echt een race tegen de klok voor mn gevoel haha.

Nee dat valt mee. Laten hem even uitbuiken en dan rond 19:30uur op het gemak naar boven, korte douche sessie en naar bed! ☺️

Terug
Bovenaan