Avond voeding

<p>Onze kleine meid is inmiddels ruim 6 weken. Hoewel ik niet verwacht dat ze nu al alles volgens “het boekje” doet vraag ik me inmiddels toch af of we misschien iets anders moeten doen qua voeding.</p><p>Ze drinkt op een dag 4 flessen van 100 cc en 3 flessen van 120 cc. Tot 18 uur lukt het haar goed om voldoende tijd tussen haar flessen te laten en s nachts slaapt ze al redelijk wat uur aan één stuk, ze komt meestal rond 5 uur voor een fles. </p><p>Het “probleem” begint vanaf de fles van 18 uur (120 cc), Ze wil maximaal twee uur daarna weer een fles (en dan zijn we al echt actief bezig om tijd te rekken), ze is dan ontroostbaar en hapt naar alles wat in de buurt van haar mond komt. Na dit flesje (120cc) is ze een klein uurtje rustig en daarna begint het opnieuw: huilen/krijsen en wanhopig op zoek zijn naar eten. Een speentje of vinger accepteert ze niet, afleiden, rondjes lopen etc helpt ook niet. Aangezien ik 3 flessen in krap drie uur tijd echt te veel vind (dat lijkt me ook niet goed voor haar buikje?) proberen we opnieuw tijd te rekken. Uiteindelijk lukt het meestal 1,5 a 2 uur met veel moeite maar ze is dan vrijwel continu aan het huilen.</p><p> </p><p>herkent iemand dit? Zijn er meer baby’s die kunstvoeding krijgen en s avonds in korte tijd veel willen drinken? </p><p>Hoe gaan jullie hier mee om? Tips?</p><p> </p><p>alvast heel erg bedankt!!</p>

Ja herkenbaar! Mijn baby is al iets ouder. Wat ik af en toe deed is de avond fles ipv 120 cc, met 150 cc aanbieden. Wellicht drinkt ze niet alles op maar heeft ze aan een paar extra slokjes net genoeg. En na het flesje gelijk de speen geven. Beetje lastig met boeren misschien maar het kan ook de extra zuigbehoefte zijn!

Dit klinkt als clusteren, maar hoe je dat aanpakt met flesvoeding weet ik eerlijk gezegd niet. Bij een borstvoedingskindje is dit gedrag heel normaal: eind van de middag of begin van de avond willen ze heel veel drinken, vaak om de prikkels van de dag te verwerken en/of zich klaar te maken voor de nacht. Borstvoeding kun je nooit te veel van geven dus dat is makkelijk opgelost, maar hoe dat met een flesje gaat...

Ik zou dan gewoon eens een grotere fles geven. Onze dochter dronk altijd grotere flessen dan gemiddeld. Misschien laat ze er dan ook wel wat meer tijd tussen. En idd wat hier boven is gezegd, soms zijn een paar slokken extra al genoeg en drinkt ze de grotere fles niet eens leeg!

Hier hetzelfde. Onze dochter is morgen 5 weken en drinkt nu sinds vrijdag flessen van 150cc en 4 schepjes. Ze drinkt de flesjes niet helemaal leeg. Meestal laat ze rond de 10cc staan. Ze liet de hele dag meer hongersignalen zien toen ze nog 120cc dronk, daarom in overleg met het cb gestart met 150cc. Nu gaat het goed! 

Zeker herkenbaar! Onze kindjes zitten precies in dezelfde fase! 6 WK en 2 dagen! Ook 4 flessen van 100 en 3 van 120 + borstvoeding 3x maar productie is laag daardoor flessen voeding! S'avonds,tijdens ons etenstijd, heeft hij zijn huiluurtjes! Meestal wisselen mijn man en ik elkaar tijdens het eten af! Maar meestal rond 6 uur fles en om half8 wil hij weer daarna om 10 uur! Ik zou het liever willen om 6 uur, 9uur en 11 uur! Als hij om 10 uur krijgt dan komt hij vaak rond 3/4 uur en om 11 uur rond 5 uur! Ik geef hem nu met de warmte wel sneller zijn fles, hij heeft er behoefte aan! Maar tijdens huilmomenten, tijdens ons avondeten, dan ga ik met hem een blokje om of wieg ik hem! Vaak wordt hij dan moe en valt een half uurtje in slaap! Het kan zijn dat ik hem wanneer hij ontroostbaar is met 2,5 uur al de fles geef maar dan iets minder en dan een uur later de rest! Dus verdelen! Mij is verteld dat een baby voor 3 maanden nog niet weet dat hij bij huilen iets voor elkaar kan krijgen, dus dan vind ik het niet erg om iets eerder te komen!

Terug
Bovenaan