Avond weg met baby 4 maanden

Lieve mama’s,
Volgende week zaterdag zijn we uitgenodigd op verjaardag van een tante van mijn vriend, ons zoontje is net 4 maanden. Ik heb al heel wat verjaardagen overgeslagen vanwege prikkels en slaapritme.
Hoe doen jullie het met jullie kleine als er een feestje is? Ik heb geen oppas dus hij zou met ons meegaan, voor prikkels ben ik niet zo bang maar wel dat hij niet kan slapen. Hebben jullie tips? Vind dit een lastige situatie!

Mijn zoontje is 3 maanden en ik ga eigenlijk sinds dat hij een maand is overal met hem heen. Wat ik belangrijk vind is dat ik weet dat er een rustige kamer beschikbaar is waar ik hem kan laten slapen wanneer het tijd is om te slapen. Verder misschien de slaapzak of inbakerdoek mee als je die gebruikt. Zodat je in ieder geval hetzelfde slaapritueel kan volgen en het daardoor makkelijker maakt voor hem om in slaap te vallen.

Wij namen haar 'gewoon' mee en legde haar danwel in een campingbedje danwel in de kinderwagen te slapen in een willekeurige slaapkamer. Hier nooit problemen gehad met slapen 

Wij doen hetzelfde als hierboven al wordt beschreven. Onze dochter is bijna 3 maanden en zo al een paar keer ‘s avonds gedaan. Meestal slaapt ze goed, soms moeten we een keer extra komen troosten. Een enkele keer slaapt ze echt niet en dan gaan we eerder naar huis. Dat zou mijn grootste tip trouwens zijn (los van inderdaad hetzelfde bedritueel toepassen), bespreek van tevoren samen wat jullie doen als hij niet wil slapen. Is een van jullie dan constant boven bij hem om te troosten etc? Of gaan jullie als gezin (eerder) naar huis? Het is vervelend om daar op de verjaardag zelf nog discussie over te krijgen.

Inderdaad campingbedje mee en gaan. En mocht het niet gaan; lekker naar huis. Daar heeft iedereen begrip voor. Uiteindelijk viel het hier bijna altijd mee en als het een enkele keer niets werd dan gingen we lekker naar huis maar dan hadden we het wel geprobeerd en waren we toch even geweest.

Lekker doen! ☺️ eigen slaapzakje mee, eventueel herkenbaar liedje en speendoekje.
Wij namen in het begin altijd de bak van de kinderwagen mee en daarna ons campingbedje. Hoe sneller ze aan overal slapen gewend raken hoe beter vinden wij. En als het dan een keer wel crisis is kan je altijd nog naar huis ☺️

Terug
Bovenaan