Avondafspraken in de zomer vs. ritme opbouwen

<p>Hi allemaal,</p><p>Laatst was ik bij mijn ouders eten en ging ik op tijd weg, maar stel nu dat je een keer langer wil blijven. Een avondafspraak dus. Hoe doen jullie dat? Ik wil ze het 1e jaar zoveel mogelijk beperken maar bij mijn ouders eten is als alleenstaande af en toe wel zo fijn. </p><p> </p><p>Het idee: ik leg haar daar op bed rond half 7 (of wanneer ze er klaar voor is) met bedtijdritueel en gordijnen dicht. Maar: de zomer komt eraan dus het blijft langer licht. Als we dan weer naar huis gaan gaat ze van donker naar licht en dat lijkt me niet lekker voor haar ritme...</p><p> </p><p>Ze kan nog niet logeren omdat ze nog niet uit de fles kan drinken (mee bezig). Wat is wijsheid? Dit helemaal niet zo doen en ook deze afspraken skippen? Hoe doen jullie dit?</p><p> </p><p>Thanks!</p>

Ik dacht er niet eens over na. Ik bracht m'n dochter gewoon naar bed bij mijn ouders en ze ging mee naar huis als we naar huis gingen. Thuis sliep ze weer door. Dit deden we al vanaf een week of 6. Ik zou me er vooral niet druk over maken. :)

Juist met een baby is het makkelijker is mijn ervaring om een avondafspraak te hebben. Campingbedje mee en hup. Ik had een slaapzak waar ze in konden met een gat bij het kruis zodat daar de autogordel doorheen kon, dus een kwestie van overleggen. Over het licht heb ik nooit nagedacht terwijl we thuis verduisterende gordijnen hebben. 

Eens met de rest. Een baby slaapt thuis zo door hoor. En misschien niet, maar dan is ze hooguit een uurtje wakker en gaat dan wel weer slapen.

Over een paar maanden/jaar wordt dat overleggen juist moeilijker. Een baby is nog zo flexibel daarin en beweegt nog makkelijk mee in alles.

Mijn ouders wonen op 2 uur afstand. M'n dochters zijn nu 4.5 en 2.5. Geregeld rijden we een weekendje naar mijn ouders en dan rijden we vaak s avonds terug. Kids vallen soms in slaap in de auto en ik hoop dan heel hard dat ik ze thuis direct kan overleggen in hun bedjes. Maar dat lukt lang niet altijd.
Soms slapen ze niet in de auto en dan slapen ze dus pas rond 21.00 in hun bedje. Tja, dat is dan ook niet anders, dan slapen ze maar een keertje later. Een ritme/bedtijd hoeft niet elke dag even strak te zijn hoor.
Ik vond het jaren terug in ieder geval wel een stuk makkelijker toen ze nog baby waren haha, toen kon ik ze makkelijker overleggen in hun bed dan nu..

Ik denk dat het ook heel erg aan je kindje ligt. Hier werd er de eerste 4 maanden alleen op mij geslapen en vanaf toen kon ze af en toe 1 slaapje overdag in haar bedje doen. We hebben het eerste jaar samen geslapen en heel vaak ging ik vroeg mee naar bed omdat ze anders sowieso niet sliep.
Voor haar was het dus geen succes geweest ;) maar ik heb inderdaad ook vriendinnen met kinderen die ze overal neer kunnen leggen. Ik zou zeggen, probeer het gewoon een paar keer. Je merkt vanzelf of het gaat of niet❤ 

Niet zo druk om maken idd. Zo lang blijven ze niet waker. En wie moe is valt echt wel in slaap ongeacht ritme. Je ouders bij jouw laten eten kan ook altijd toch?! 

Terug
Bovenaan