avonden niet leuk

Hoi meiden.

Sinds een paar dagen zijn de avonden niet erg leuk. Kyan is dan alleen maar boos. Gisteren waren we uit eten en dan wordt hij lekker geprikkeld en dan is het goed. Maar thuis is het elke avond feest. Lijkt wel alsof hij zich verveeld. Maar we bieden volgens mij genoeg aan.
Nu maar even op bed gelegt, maar ligt alleen maar te krijsen.
Weet gewoon even niet wat ik hier mee moet.

Hoe pakken jullie dit aan.

Oja knuffelen ed helpt niet

x

Zelf herken ik dit niet echt. Luana is soms wel wat onrustig en dan leg ik haar bij me op de bank. Dan is het zo weer goed en houd ze het nog weer een poosje vol. Misschien een stukje wandelen? Nog even eruit voor het slapengaan.

Ik weet wel dat veel kinderen een huiluurtje hebben. Zo verwerken ze alle prikkels van die dag en kunnen ze rustig gaan slapen. Hoe naar het ook is, het is dus wel goed voor hem. Toch veel knuffelen en troosten veel meer kun je volgens mij niet doen.

Succes meid!!!
Liefs ciomama

Hmm herken dat ook niet zo. Ravi moet voor het slapen gaan eigenlijk ook altijd huilen. Nooit langer dan een kwartier. Is zijn patroon een beetje geworden. Soms merk je dat het een boos huiltje is omdat hij wil dat je terug komt (en hem 1000 kusjes geeft :) ) en soms merk ik dat hij moe is en gewoon even moet huilen.

Maar is hij dan helemaal ontroostbaar? En hoe lang blijft hij huilen? Misschien is het inderdaad zijn verwerkmoment. Heeft Ravi ook een hele tijd gehad, standaard tussen 6 en 7 huilen. Maar als hij op het grote bed ligde met ons er rustig bij dan was hij wel snel stil en sliep daar dan even verder.
Wel lastig want ik weet ook nooit niet goed wat je dan moet doen. Bang om te over prikkelen...etc. En als je iets in zijn bedje hangt? een mobiel om naar tekijken zodat hij wat afleiding heeft?

Succes!
Liefs

Hij heeft dit gedrag voor zijn fles. Wilt niks alleen maar aandacht. Als het flessentijd is, krijgt hij deze en is hij daarna rustig. Honger is het niet. Want hij heeft dit al 2 uur na de fles. Misschien is het een fase.

hihihi ik heb zo'n vermoeden dat je knulleke precies weet hoe hij aandacht krijgt
of hij heeft zijn huilluurtje om de dag te verwerken.

wat wij met mara geleerd hebben is dat zij ons aan het lopen kreeg en wij dus heel lang heel druk met haar waren.
zelfs nu nog hoor.
klinkt makkelijker dan gedaan maar als hij geen honger of pijn heeft dan hoef je dus niet naar hem toe.
je kan oefenen door elke keer 5min later te komen totdat je het lang vohoudt. Mara kon wel een heel uur huilen voor ze ging sapen.
Nu stopt ze eerder en zoals gisteravond geeft ze aan dat wij de kamer uit moeten en blijft ze een uur lang 5min huilen 5min stil 5min huilen totdat ze slaapt. ze geeft aan dat wij niet naar haar toe hoeven

maar je moet als je iets probeert echt 2-3 weken volhouden voor je kan zien of het werkt

of hij heeft gewoon nog een ander ritme

heel veel succes
jonna komt nu 45min eerder voor de fles en gaat daarna direct slapen, dus ook eerder dan we altijd hadden, maar we kennen ook het andere hoor met onze oudste

Terug
Bovenaan