Avonden onrustig

<p>Mijn zoontje is bijna 6 weekjes oud en doet het hartstikke goed. Echter is hij in de avonden altijd erg onrustig. Dit is vsnaf een uurtje of 6 en eindigt tot zijn laatste fles. Tussendoor wil hij niet in bed slapen, maar wel heel even bij ons. Hij komt ook tussendoor nog voor een voeding (vaak al na 1,5uur als hij om 5uur zijn flesje heeft gehad). Wij kunnen hierdoor s avonds eigenlijk nooit normaal avondeten of even met zijn tweeen op de bank zitten. Is dit een fase? Gaat dit vanzelf straks over en zo ja, bij hoeveel weken was dit bij jullie? </p>

Hoi,
ik heb wel eens ergens gelezen dat naarmate de dag vordert, de darmkrampjes erger worden. Babys willen dan voeding omdat het zuigen/sabbelen rustgevend voor hen is. Alleen de voeding geeft weer extra krampjes. Dit hebben wij met onze zoon, het begon rond een week of 6/7 ook, hij is nu 11 weken oud en word nu al minder. 
Als je twijfelt, gewoon consultatie vpk vragen, heeft mij ook geholpen :).

Bij mijn dochtertje was dit ook zo. Maar die kon letterlijk de hele dag zo huilen. En savonds werd het alleen maar erger door de krampjes was het bij haar. Ik ben eerst over gegaan naar andere voeding maar toen bleef het toch nog wel helaas. Maar nu sinds een paar dagen gebruik ik infacol en dit werkt perfect. Ze slaapt nu weer meer en ze is ook stuk rustiger.  
Succes en als je het echt niet weet even naar het cb bellen of de huisarts misschien kunnen die je helpen?

Terug
Bovenaan