Avondeten baby elf maand

<p>Hoi,</p><p>Een praktische vraag waar ik elke dag weer tegen aan loop. Mijn zoontje eet avondeten rond 16:30 en dan de avondfles rond 18:00 zodat hij rond 18:30 naar bed gaat. Want dan is de dag echt klaar voor hem.. Maar als wij werken dan zijn wij altijd later thuis waardoor ik eigenlijk hem voornamelijk potjes geef. En op de opvang krijgt hij vers. Maar vind lastig hoe doen jullie dit? Of ik geef ingevroren stamppot etc? Losse stukken groente vind hij niks eigenlijk altijd prakjes..</p>

lekker afwisselen; als je kookt wat extra groente koken en volgende dag even opwarmen, andere dag een potje. Bij een potje kookte ik vaak nog even wat verse groente en pasta, lekker mengen en zo klaar. Hier dochter van 2 en zo leven we nog een beetje. De potjes bijna niet meer, maar ze eet geregeld wat wij een dag eerder aten. Vaak eet ze ook nog wat happen met ons mee, maar het lukt ons niet goed om al rond half 6 te eten en dan is het voor haar vaak wél nodig, dus eet ze dan alvast en snoept erna. an ons mee.

Ik kook elke week/ twee weken ca 6 porties voor in de diepvries. Elke keer wat anders, soms 2 gerechten dan hebben we een redelijke variatie in de vriezer. 'S avonds uithalen en dan geqoon even opwarmen wanneer we gaan eten, net als potjes. 

https://youtu.be/MeWxYLPcunM 
Bekijk deze video eens als voorbeeld! Één keer per week een uur bezig en dan kan je weer even vooruit. Zo fijn om daar niet over na te hoeven denken. Ik wissel het een beetje af. Als ik wat over heb van onze maaltijd of tijd over heb om vers te koken, dan haal ik 's avonds geen hapje uit de vriezer.

Hier ook een dochter van 11 maanden, 
Wij maken wel alles vers maar eten maar ze eet iets later dan jouw kindje: we proberen rond 17.30u aan tafel te zitten. Verder hetzelfde schema: rond 18.30u naar bed en krijgt dan nog een fles. 
We eten met haar samen en ze krijgt voor 95% van wat wij eten, dus dat is vrij makkelijk. Soms redden we het niet om allebei op tijd thuis te zijn of om al te koken voor 17.30u, dan pak ik iets uit de vriezer. Alles wat ik kook vries ik de restjes van in, dan heb ik altijd iets klaar om voor haar op te warmen. In die gevallen eten wij als zij slaapt. 
wat ik ook nog weleens doe op een hele hectische/krappe dag: eitje bakken met restjes groente die we nog hebben liggen en dan met een boterham. binnen 5 minuten klaar en ze vindt het heerlijk!

Bij de Hema hebben ze hele fijne bakjes van 0,25L. Perfect maatje voor prakkies! 
En ik kookte bij gerechten die hij ook mee kon eten (soms een portie eruit halen voor de kruiden erin gingen) gewoon wat extra en dan kon ik wat bakjes vullen. Invriezen en inderdaad de avond ervoor of in de ochtend uit de vriezer halen.
Ik warmde altijd alles au-bain marie op, door het gewoon in een stenen schaaltje te doen en dan in een pannetje met een laagje kokend water ?

Terug
Bovenaan