avondeten (hoe en wat!)

hoi mama's,

Meteen maar nog een vraag!
Hoeveel en wat geven julie je kindjes als avondeten?

Onze kleine man braakt nog heel erg snel bij grotere stukjes, opzich niet zo erg maar na 2 x braken gooit hij al zijn eten van die hele dag er uit!
Dus wij pureren nog steeds zijn avondeten (wel grove stukjes) maar we zorgen er voor dat het altijd een soort alles-door-elkaar pap is geworden. zoals de potjes van Olvarit (iets grover)

braken (braakten) jullie kindjes ook zoveel?? Inmiddels is het al zo vervelend dat ik met zweet op mijn rug eten aan het geven ben met de gedachte... 'niet braken, niet braken, niet braken!'

Ik wil hem echt gewoon leker mee laten eten maar dat is nog steeds echt niet mogelijk! (kook heel gevarieerd, maar moet voor hem de staafmixer er op zetten)
Hoe hebben jullie dit aangepakt? en hoeveel krijgen jullie kindjes dan binnen?

lekkere stukjes appel, wortel, komkommer, worst gaan dus echt nog niet!
met een beetje geluk een kinderkoekje en krentjes...
Ben nu iedere week wel een keer kots aan het ruimen omdat hij weet moest kokhalzen

hoop op jullie adviezen!

Hoi Snoopy,

Het komt me een beetje bekend voor, maar niet met het avond eten.
Wij maken ook gewoon een prakje, iets groter als de Olvarit potjes. En die eet hij heerlijk op! Maar het is wel een echte eter, hij blijft doorgaan en we moeten ook echt opletten dat hij eerst zijn mond leeg eet, anders gooit hij er ook alles uit.
Met fruit heb ik het wel weer, dan propt meneer alles in 1x naar binnen. En ja dan komt het er ook weer even hard uit! Ik ga nu maar proberen, om heel streng 1 stukje te geven tot hij zijn mond leeg heeft en dan pas het volgende stukje.
Weet niet of je er iets aan hebt hoor, maar misschien langzamer laten eten.

Groetjes,
Super mama

nu ga ik weer reageren op je stukje haha..onze kindjes lijken wel indentiek haha

Sam krijgt potjes groente omdat wij zelf niet van die aardappel eters zijn dus meestal krijgt ie een potje..als er stukjes inzitten (wortels en blokjes aardappel bijvoorbeeld) dan verzamelt hij die in zn mond en dan wrijft hij met een vies gezicht met zn handen zn tong schoon van de stukjes..
Als hij ze wel inslikt zit ie weer te kokhalzen!
Hij eet een meestal een half potje en soms een hele omdat ik er meestal niet meer in krijg...

Grappige hieraan is: Hij eet zich scheel aan pindachips..(die je ook in kaasvariant hebt van cheetos) die gaan per 3 a 4 tegelijk naar binnen en dan kan ie ineens wel goed eten haha..
hij krijgt natuurlijk niet de chips net voor t eten maar 's middags krijgt ie een klein schaaltje (ong. 20 chipjes) maar dan kan meneer t ineens wel!

Sam vertikt het ook om fruit te eten...banaan lust ie niet (gaat ie van kokhalzen) van mandarijn gaat ie echt braken zo vies vind   ie t..appel vind ie al helemaal niks en dan die lekkere zoete fruithapjes gaan ook echt niet naar binnen..
Dan gaat ie met zn handen voor zn gezicht zitten en   naar beneden kijken zodat ik hem niet meer kan voeren..
Heb al zo vaak toch geprobeerd maar hij lust gewoon geen fruit..
Probeer die vitaminen dus aan te vullen met veel vruchtensap (diksap) en danoontjes!

Gr an

Hallo,

hier geen problemen met eten, maar misschien wat tips

Probeer je kindje zelf te laten eten.
Bijvoorbeeld worteltjes zo uit het handje dat hij/zij het zelf kan pakken van het bordje dat kan ook met boonjes en bloemkool roosjes. Zo kan hij/zij zelf bepalen hoe of wat hij/zij eet en welke grote stukken.
Als dat niet werkt en je weet het niet meer, ga alsjeblieft naar de ha hij zal je doorsturen naar een voedings deskundige die jou kan helpen.
veel suc-6

heej,

misschien heeft het ook wel te maken met hoeveel tandjes je kindje heeft of dat er misschien tandjes aan zitten te komen.

Daan braakte deze week ook eten uit, het was te grof en moest te veel kauwen, en dat deed zeer dus slikt ie het zo maar door, en dat gaat fout (braken).

Als je kindje nog maar 4 tandjes heeft en hij moet al grove groentes naar binnen werken, dan kan dat natuurlijk ook de reden zijn.......

Succes met pureren!

hoi onze dochter heeft altijd veel moeite gehad met grover eten,gewoon lekker fijn makem en steeds wat groter houden,mijn zoontje heeft er geen moeite mee.ze zijn nu 3,5 en 15,5mnd en ze eten eigenlijk net zoveel.gr wendy

Hoi hoi,

Hier word op het moment slecht avond eten gegeten. Vooral stukjes, terwijl die zo'n 2 maanden geleden geen probleem waren. Gepureerd of geprakt gaat het er ook niet van harte in. Ook niet als hij het zelf mag doen, dan vliegt in no time de lepel (met groente) door de kamer als wen niet uitkijken. Fruit en brood daar en tegen kan meneer geen genoeg van krijgen. Het maakt ook niet uit wat voor fruit je hem voorschoteld en moeten oppassen dat hij zijn mond niet volpropt.

Hij eet dus 's avond heel weinig. Denk nog geen half olvarit potje en soms niet meer dan een paar hapjes. VErder krijgt hij dan wel een toetje (yoghurt of fruit), maar meer niet.

groeten Kabo.

Het braken herken ik niet, maar wel het fruitverhaal.
Joey lijkt ook geen fruit te lusten, al was dit eerder geen probleem!!

Banaan heeft hij nooit gelust, maar dat is 1 fruitsoort dus daar maakte ik me niet zo druk om. Maar nu lijkt hij alle soorten fruit, zowel vers als uit een potje te weigeren. Alleen die knijpzakjes met fruit krijg ik nog naar binnen. Maarja dit is weer erg prijzig.

Terug
Bovenaan