avondeten/ huilen

Hoi, mijn zoontje is 8 maanden en hij krijgt al 2 maanden s'avonds groente (uit een potje) en sinds een paar weken begint ie na een aantal scheppen steeds te huilen, ik snap er echt niks van..
En het gekke is dat als hij bij mn moeder is, 2 dagen per week omdat ik dan werk, dat ie dan wel zonder tegensputteren zn hele potje opeet.. Toeval? Ik begrijp er echt helemaal niks van.. iemand een idee??
 
Rond die leeftijd deed ook mijn dochter moeilijk tijdens het groentehapje. Fruit vond ze wel erg lekker. Dus heb ik haar een beetje 'gefopt': steeds één hapje fruit, één hapje groente. Daarna één hapje fruit en dan een aantal hapjes groente tot er weer protestsignalen kwamen, dan weer een hapje fruit etc. Nu eet ze weer gewoon groente zonder fruit. Je kunt ook een beetje fruit door de groente mengen en dit steeds een beetje minderen.
 
Wat herkenbaar!! Mijn dochter van 8 maanden doet sinds een aantal dagen precies hetzelfde ik dacht dat het aan de 8 maanden potjes lag omdat het nieuwe smaakjes zijn en omdat ze groffer zijn...Maar ze doet het nu ook met haar melkflessen tegensputter wegduwen gillen boos worden ze wil ze gewoon niet meer...En sap drinkt ze al helemaal niet erg frustrerend...Ik hoop inderdaad dat het een fase is want het is soms echt een gevecht.
 
Wat toevallig! Wij hebben een zoontje ook van 8 maand en die doet precies hetzelfde. Drama!! Wij geven ook om en om een lepeltje appelmoes en dan groente. Het is inderdaad erg vervelend en hoop dat het snel beter gaat. Succes!
 
Terug
Bovenaan