Avondeten na werken

Hallo,

Ik heb een vraagje:
Ik werk 3 dagen in de week. Ik ben om 18 uur thuis. Mijn zoontje van 9 maanden barst dan werkelijk van de honger! Voor hem heb ik dan een maaltijd klaar staan die ik alleen nog maar in de magnetron warm hoef te maken maar mijn eigen maaltijd moet ik nog bereiden. Dit duurt mijn zoontje veel te lang en het is dan ook GEEN gezellig moment bij ons thuis. De afzuigkap die loeit, een krijsend kind en een gestresste moeder die alles maar in de pan gooit om zo snel mogelijk aan tafel te kunnen....zucht. Mijn man is altijd véél later thuis dus die kan mij niet bijstaan en eet altijd veel later.
Ik vind het erg belangrijk om SAMEN met mijn zoontje te eten aangezien ZIEN eten DOET eten. Ik merk gewoon met de boterham dat hij doet wat ik doe en dat ook erg interessant vind.
Maar hoe doen andere moeders dat? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige moeder ben die het alleen moet doen en om 18 uur thuis komt met een hongerig kind vanuit de opvang?
Wie heeft er advies voor mij?

Groeten

Asmara

hoi hoi

mischien is het een idee dat jou of julie eten ook klaar staat. ik ga vanaf 1 mei weer overdag werken en heb dan het zelfde. ik denk dat ik het eten alvast klaar heb of ik ga proberen het eten alleen nog aangezet hoeft te worden.

wat wij vooral doen is sverre eerst eten en daarna met zen allen is ook de druk van de ketel aaf ik loop niet te stressen en sverre is tevreden. en hij eet nog wel met de pot mee zelf aardappels of rijst. kan hij lekker kliederen hhahhahah. hebben de honden ook wat exstra's

mischien heb je er wat aan doei lucy mama van sverre al weer 16 maanden

Wij eten eigenlijk altijd om 17:30 uur. Maar ik zou toch ook eerst je kindje eten geven en daarna met z'n allen aan tafel gaan en je kindje dan nog een toetje geven. Niet ideaal, maar wel gezelliger.

Hoi hoi,

Ik heb drie kinderen (7,5 en 3 maanden) en ben sinds februari weer 3 dagen aan het werk. Ben (met kinderen ophalen) vaak om 18.30 uur thuis. Van mijn man kan ik ook weinig steun verwachten want die is vaak nog later thuis dan mij. Ik zorg dat ik de dag voordat ik ga werken iets makkelijks heb klaarstaan zodat ik dit de volgende dag snel op kan warmen of klaar kan maken (bv. macaronischotel die even in de oven opwarmen, aardappeltjes opbakken met een potje/diepvries  groeten en een makkelijk stukje vlees, of soms gewoon soep met brood). Ik denk maar, niet te moeilijk doen hoor! Pot/ diepvries groenten schijnen ook goed te zijn en een dagje brood i.p.v. warm kan ook geen kwaad, lijkt me. De dagen dat ik thuis ben, compenseer ik dan weer met een 'betere' maaltijd.
Kortom, snel klaar en minder gestress in huis.

Succes!

quote: dnz schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2009 21:37:47'));

Hallo,

Ik heb een vraagje:
Ik werk 3 dagen in de week. Ik ben om 18 uur thuis. Mijn zoontje van 9 maanden barst dan werkelijk van de honger! Voor hem heb ik dan een maaltijd klaar staan die ik alleen nog maar in de magnetron warm hoef te maken maar mijn eigen maaltijd moet ik nog bereiden. Dit duurt mijn zoontje veel te lang en het is dan ook GEEN gezellig moment bij ons thuis. De afzuigkap die loeit, een krijsend kind en een gestresste moeder die alles maar in de pan gooit om zo snel mogelijk aan tafel te kunnen....zucht. Mijn man is altijd véél later thuis dus die kan mij niet bijstaan en eet altijd veel later.
Ik vind het erg belangrijk om SAMEN met mijn zoontje te eten aangezien ZIEN eten DOET eten. Ik merk gewoon met de boterham dat hij doet wat ik doe en dat ook erg interessant vind.
Maar hoe doen andere moeders dat? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige moeder ben die het alleen moet doen en om 18 uur thuis komt met een hongerig kind vanuit de opvang?
Wie heeft er advies voor mij?

Groeten

Asmara

Je zoontje heeft volgens mij niet zo'n interesse in ZIEN eten. Die wil gewoon eten. Dus ik zou hem gewoon meteen eten geven als hij het wil. Als je graag wilt mee-eten met hem, zorg dan dat er voor jou ook iets klaarstaat in de magnetron en eet gewoon later op de avond met papa samen.

Iets anders is: kan je zoon zijn warme eten niet gewoon tussen de middag op de opvang krijgen? En rond 4 uur nog iets zodat je niet met een hongerige wolf thuiskomt. Dat zal heel wat van de stress van je avonden weghalen.

Ik kom meestal ook pas rond een uur of 6 thuis.
Wat ik doe, is de jongste alvast te eten geven (potje of van te voren klaargemaakte eten), want ze heeft dan echt honger. Als wij met de oudste gaan eten, dan zit zij in haar stoeltje bij ons aan tafel. Soms eet ze dan (weer) met ons mee. Ze krijgt dan een stukje groente om aan te knabbelen. Zo leert ze ook grotere stukjes te eten.
Zo heb ik geen stress.

hallo...,

Ik denk dat je wel een aantal goede advieze/tips hebt gekregen.
Ik zou ook niet moeilijk doen de dagen dat ik werk.
Dus diepvries is natuurlijk prima.

Ik weet niet hoelaat jij je kindje van KDV/oppas ophaalt, maar ze zouden
daar ook eten kunnen geven. (diepvries of potje)
Wanneer jullie dan eten, kan je kindje nog een toetje krijgen .

Veel succes ermee,

Groetjes, Marije

Hoi,

Ik ben 2 dagen pas om 18.30u thuis. Op het kdv geven ze mijn dochter rond 17.30u nog een liga of iets anders te knabbelen zodat haar ergste honger weg is.
Zodra we thuis komen laat ik het van haar afhangen. Soms is ze zo moe dat ik een potje opwarm (ja zelfs als ze al 1 jaar is, volgens cb kan dat geen kwaad)
en haar naar bed breng.
Soms is ze nog heel gezellig en ga ik koken en eten we samen. Mijn vriend is tussen 18.30 en 19.30u thuis. Dus of hij eet mee, of later.
Wel eten ook wij heel makkelijk die dagen. Pizza, macaroni, eten uit de diepvries (wat ik een keer extra heb klaar gemaakt en ingevroren) en heel soms ook patatjes (vind ik zelf niet lekker dus doe ik alleen om vriend blij te maken hihi)
De andere dagen compenseer ik ook.
Een dag gaat ze naar mijn moeder. Dan ben ik ook zo laat daar, maar dan staat het eten al klaar en hoef ik maar aan te schuiven..... Dan gaan we na het eten naar huis.
Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan