Avondeten

<p>Dochter van bijna 10 maanden. De avondmaaltijd gaat opeens lastig. Potje of zelfgemaakt, dat maakt niet uit. Halverwege de maaltijd is het huilen, strekken, lepel weg slaan, uit de stoel willen. Eerst dachten we dat het vermoeidheid was, we hebben geprobeerd de warme maaltijd wat vroeger te geven 16:30/17:00 ipv 17:30. Ze gaat meestal naar bed tussen 18:00-19:00 maar dat loopt nu ook niet echt lekker. Ze is zo moe als ze om 16:30 van het kdv komt dat ze nog een kort slaapje moet doen want anders alleen maar aan het huilen is. Dan verschuift de bed tijd naar 20:00/21:00 voordat ze eindelijk ligt. Het lijkt mij op krampen: strekken, huilen, hoofd achterover gooien, persen of persend huilen. Ze is dan erg moeilijk af te leiden. Soms volgt er een volle luier, soms niet. Of is het toch vermoeidheid? Wie herkent dit?</p>
 
Of beginnend dreumes gedrag ;) Met een maand of 10 is wel de leeftijd Dat ze beseffen dat ze iets voor elkaar krijgen met huilen, drammen, etc. Dat was hier ook bij beide dochters de leeftijd dat vooral warm eten lastiger ging en met 12/14 maanden werd brood óók drama. Sommige dagen aten ze amper wat voor m'n gevoel. Dat hoort helemaal bij het dreumes-zijn! Toch groeiden ze prima en vanaf 20/24 maanden werd het eten weer vrijwel normaal en kreeg ik er weer een boterham en een beetje avondeten in zonder drama.

Ze gaan vanaf een maand of 12 sowieso veel minder eten dan daarvoor, ze hebben ineens veel minder nodig en gaan je lekker uittesten. Dus zet je maar schrap de komende maanden, het kunnen pittige maanden worden wat betreft voeding!

Krampen o.i.d. lijkt het me eerlijk gezegd niet, zou heel toevallig zijn als dat elke avond toevallig op hetzelfde moment is en toevallig ook nog met het avondeten.

Je zou eens kunnen proberen om het avondeten in de middag te geven om 12.00 ipv lunch, kijken hoe ze daarop reageert. Als het dan ook gedoe is, ligt het duidelijk eraan dat warm eten niet meer favoriet is ;) Succes!
 
Hmm vraag me alleen af wàt ze dan voor elkaar wilt krijgen met het huilen en het drammen. Uit de stoel, ja, dat wel, maar vandaag was het gewoon verdergaan op de vloer: strekken, huilen etc. Dacht misschien last van het eten? Ga het idd eens proberen in de middag te geven, zal ik morgen gelijk eens doen. Bedankt.
 
 
Nee, geven geen warme maaltijd, maar wel als we daar om vragen geloof ik. Zie wel eens een kindje aan de rijst met groente als ik dochter op haal. :)
 
Wat ze voor elkaar wil krijgen? Tja das de vraag, meestal gewoon boos zijn omdat ze niet willen eten en daar lekker in blijven hangen ;)

Op de opvang kun je het inderdaad eens vragen, sommigen doen daar totaal niet moeilijk over en bij anderen is de regel dat ze het doen tot 12 maanden ofzo en daarna niet meer. Meestal eten ze op de opvang voorbeeldig en thuis niet, want vreemde ogen dwingen nou eenmaal ;) Bij papa en mama kun je kijken wat je voor elkaar krijgt met dwars zijn en boos zijn ;)
 
Terug
Bovenaan