avondeten..

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

Onze Chris is nu 11 maanden en een paar weken geleden at hij z'n potjes niet meer op. Hij had het geloof ik een beetje gehad met de potjes. Ook al deden we er een beetje appelmoes doorheen, hij moest het echt niet meer en dus besloten we om hem met de pot mee te laten eten. Hij moet natuurlijk nog erg wennen aan al die nieuwe smaken en hij eet dus heel erg weinig. Als we er een potje achter aan willen doen hoeft hij dit niet. Hij krijgt wel elke avond na het eten een danoontje en dat gaat er altijd in.
Ik vind dit wel moeilijk, want hij krijgt nu bijna niks binnen...
Verder eet hij prima hoor. In de ochtend een bord pap, tussendoor een fruitpotje van 12 maanden, 's middags 1 of 2 boterhammen met jam en een fles van 180 ml en 's avonds ook een flesje van 180 ml.
Hebben jullie nog een tip voor me..het kan zijn dat hij toch nog niet toe is om met de pot mee te laten eten maar de potjes wilt hij ook niet meer.
Gr van Marieke

Hallo,

Tijn is nu bijna 11 maanden en ook hij wil geen potjes meer eten. Nu eet hij al een maand of 2 eigenlijk gewoon met de pot mee maar zo af en toe kreeg hij nog een potje. Sinds een week of 2 heeft hij daar echter geen zin meer in en wat dat betreft ben ik dan ook makkelijk, dan niet! Van ons eten eet hij ook wel minder als dat wat er in een potje zit, maar dat komt volgens mij omdat je eigen gekookte eten sneller vult als een potje.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Ik heb op het CB altijd te horen gekregen dat het vooral heel belangrijk is dat kindjes op deze leeftijd het leuk gaan vinden   om te eten (avondeten dan vooral). Als ze een poosje wat minder eten geeft dat niet zoveel. Zolang je kindje wel fruit, brood en melk binnenkrijgt (en vitamine D) is er niet zoveel aan de hand. Het moet natuurlijk niet te lang duren, maar voor een poosje is het niet zo erg! Het komt vast goed!
Groetjes, MvIlse.

Hoi!

Quinten is ook 11 maanden en doet al een tijd moeilijk met avondeten. Soms eet hij heel goed, andere dagen 1 of 2 happen. Wij zijn er ook gemakkelijk in, dan maar geen avondeten. Hij moet leren eten op de momenten dat het hem aangeboden wordt en er moet al helemaal geen strijd rondom het eten ontstaan. Ook Quinten krijgt altijd zijn danoontje, maar geen fles meer 's avonds omdat dat ook maagvulling is. Als hij dorst heeft krijgt hij 's nachts water. Zolang hij goed groeit en zich goed ontwikkeld is er niets aan de hand. Hij doet vanzelf mee. Ik denk dat het ook experimenteren voor ze is, ze leren nu dat ze iets kunnen weigeren.
Wel grappig dat kinderen het dus zo rond hun 11e mnd gaan doen.

groetjes,

mv Quinten

Marissa (13 maanden) eet gelukkig (meestal) wel goed. Ze krijgt op de dag een beetje hetzelfde als wat jullie geven, alleen krijgt ze smiddags geen fles meer van 180. Kan je deze niet proberen te vervangen door wat lauwe thee of een beetje melk of yoghurt. Misschien zit hij nog vol van het middageten. Marissa krijgt 1 of 2 boterhammen, al gelang ze aangeeft en tussendoor rond 4 uur nog een soepstengel, rozijntjes ofzo en wat te drinken, meestal gewoon water. Rond half 6 krijgt ze avondeten, afhankelijk van wat wij eten eet ze meestal gewoon met de pot mee. Rond half 8 (voor het slapen) krijgt ze nog een flesje van 180 cc Friso 3.

Het lijkt mij dat hij genoeg eet en je moet inderdaad geen strijd maken van het avondeten, het moet vooral gezellig zijn aan tafel. Misschien wil hij wel hetzelfde eten als wat hij jullie ziet eten. Succes en maak je geen zorgen zolang hij genoeg groeit gaat het allemaal wel goed.

Terug
Bovenaan