avondeten?!?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Hoe gaat het avondeten bij jullie? Het is hier een ramp. Heather weigert eigenlijk alles of het moet van ons bord komen, dan wil ze wel wat. Oh, en als ze dan toch wat eet, dan zijn het van die bizarre zaken als pasta met gorgonzola of  risotto oid. (Nou ja, bizar, voor een dreumes dus hé).
Gelukkig eet ze haar brood en pap wel goed, én is ze dol op fruit, dus ik maak me niet al te veel zorgen, maar irritant is het wel.

Ik smokkel trouwens wel eens, want olvarit vindt ze wel heerlijk (). Zo krijgt ze toch nog wat avondeten binnen.

Groetjes, KT

Hoi KT

Hier is het avondeten soms ook een ramp hoor. Scheelt wel of Thomas erg honger heeft of niet want als hij echt honger heeft gaat het prima. Anders wil hij nog wel eens met z'n eten smijten. In elk geval mag ik niet helpen. Hij wil zelf eten, dus dat gebeurt dan  ook. Als er echt weinig naar binnen gaat hebben we altijd nog het toetje (dat mag ik wel geven en gaat altijd op). Ik ga er zo ontspannen mee om en bedenk dat als hij echt honger heeft hij goed eet dus wellicht is dat de oorzaak als het wat minder gaat.

Succes

Ida

Nou, hier is de eerste hap altijd een hele strijd en daarna eet meneer zijn bord helemaal leeg. Dus hier (nog) geen problemen. Maar je leest van dat kinderen een periode weinig eten hoor. Vaak zeggen ze toch dat je je er niet druk om hoeft te maken.
En niet teveel aandacht aan besteden...
En als ze nog goed fruit en brood binnenkrijgt zou ik er niet teveel mee zitten.
Kinderen krijgen niet snel te weinig binnen.

Lara eet van datgene wat wij haar voorzetten (soms een eigen prakje, soms "met de pot mee") ook weinig de laatste tijd. Maar met de hapjes die ze van onze borden meesnoept gaat er toch nog wel wat naar binnen. En gedurende de dag eet ze dan wel voldoende, dus wij maken ons er ook niet druk om. Komt vast wel goed!

Wel erg grappig trouwens dat ze die "bizarre" dingen wel goed eet. Kinderen... 'k snap er soms helemaal nix van! hihi

hoi hoi

ook hier gaat het niet geweldig. de eerste helft van het warm eten eet ze goed daarna is het een groot gevecht. we moeten haar armpjes vast houden anders vliegt het eten door de kamer heen. als we haar armpjes vast houden eet ze wel zonder mokken de rest van haar bordje leeg. met een grote glimlach. het maakt niet uit of het potjes zijn of zelf gemaakt ze doet dat met alles zelfs met de pap. en brood eten doet ze al maanden niet meer. ach ja ze groeit goed.

groetjes danielle

hallo

Bij ons gaat het zeer wisselend. Potjes gaan altijd goed, zijn binnen no time verdwenen en zelf gemaakt soms wel en soms is hij na een paar happen klaar. Zelfgemaakte macaroni met ham kaas champignons en prei gaat heel goed. Maar eerder smulde hij bijvoorbeeld ook van stampot andijvie, maar ineens wil hij het niet meer.

We proberen er heel ontspannen mee om te gaan, zodra hij met zijn eten gaat klieren gaat zijn bord van tafel en eten we zelf verder, we maken er verder geen woorden aan vuil. Hij krijgt daarna altijd wel nog een toetje ( gewoon yoghurt of kwark) en dan smokkelen we een beetje met de avondfles ( ja die krijgt hij nog steeds) Heeft hij goed gegeten dan krijgt hij maar een kleintje met weinig schepjes, heeft hij echt slecht gegeten dan maken we hem iets groter. Meestal krijgt hij hem niet meer leeg trouwens, dus zeer binnenkort gaat ook die er af. Wel jammer, ik vind dat altijd zo;n gezellig moment van de dag, dat hij helemaal loom tegen me aan ligt zijn fles te drinken, maar ja ze worden groot he.

Overdag eet hij goed, en hij wordt snachts ook niet wakker dus hij krijgt vast wel genoeg. Hij wordt steeds zwaarder in elk geval

Carina

Onze dochter is een heerlijke eter maar ze wil het allemaal 'zelluf' doen! Alleen beheerst ze die techniek nog niet echt... hahaha! Ach ja met je henaden kan t ook! Dus ik eet vaak worteltjes,broccoli, boontjes en andere groente die ze lekker zelf kan eten! Bij de andere dingen zoals spinazie of een potje krijgt ze ook een lepeltje in dr hand maar help ik r gewoon en dat gaat helemaal goed!
Ach ja het eten vraagt nu eenmaal om wat tijd en geduld van papa en mama en dat is ook wel weer gezellig vinden wij!

Liefs L81

Terug
Bovenaan