Avondeten?

Hallo allemaal,

ik zit al een tijdje met een vraag.
Mijn zoontje eet op het moment enorm slecht 's avonds. Het ene moment denk ik dat het komt omdat hij mijn man mist (die is vaak door de weeks weg), maar het andere moment als mijn man wel thuis is, eet hij ook niet.

Eten jullie kinderen ook zo enorm slecht 's avonds?

Liefs,

Patricia

Hier wisselt het ook heel sterk. Ze heeft een tijd heel goed gegeten, maar de laatste tijd heeft ze ook avonden dat ze gewoon niet wil. Ze eet helemaal zelf maar dan is het bij voorbaat al 'nee'.
Ik probeer dat maar te negeren. Wil ze niet? Dan niet! We proberen er geen druk op te leggen en prijzen haar wanneer ze wel eet. Dan kan het ook zo weer een paar dagen goed gaan. Soms kan wat afleiding ook werken... even een boekje lezen of wat laten kleuren ondertussen. Maar liever doe ik dit niet, omdat ik vind dat eten iets bewusts moet zijn. Maar als ze een paar dagen slecht eet, wil ik dat nog wel eens doen.
Loïs heeft spek zat, dus die kan het wel hebben.

Probeer het te negeren...

Hoi hoi,

hier eet Tijn meestal nog wel goed. Hij lust ook bijna alles. We eten heel gevarieerd dus als hij een dagje niet wil dan is het jammer maar helaas. Inderdaad niet te veel druk op leggen en iets positiefs van het eten proberen te maken.
Tijn is flink ziek geweest, nu gelukkig weer aan de beterende hand en moet zeggen dat ik dan dus wel een uitzondering maak. Gisteren wilde hij eigenlijk voor het eerst weer wat eten (sinds donderdagavond kwam steeds maar alles eruit en hoefde hij ook niets, op een paar muizenhapjes beschuit na) en ok, dan maar een keertje banaan als avondeten (dat stopt hopenlijk ook een beetje want meneer heeft drijfluiers)

groetjes Natasja

Avondeten, tja daar zeg je wat. Ik heb het idee dat hij "moet" eten maar losgelaten. We leggen van alles op z'n bord, laten hem er 20 minuten naar kijken en dan is het eten afgelopen. Nou okay zo dramatisch is het ook weer niet, het vlees wordt altijd het eerst gegeten. Die buit zit er dan in, daarna een paar happen aardappel en als er biertjes/worteltjes of een andere "niet groene" groente op zijn bord ligt wordt daar bij gratie ook nog wat van gegeten.
Wat ons niet hielp was er aandacht op vestigen of het erin proberen te krijgen. Ziek zijn en het doorbreken van de laatste kiezen werkt ook niet echt mee i.d.d.

Zijn jullie kinderen wel nette eters? Die van mij smeert alles er liever onder dan dat het in zijn mond beland.

Hoihoi,

Ook hier weer herkenbare verhalen ;-)
We leggen er ook geen druk op bij Noah. We eten heel gevarieerd en eten zelf iedere dag (nou ja, bijna iedere dag, op de Pizza/Patat/Pannenkoeken-dagen na) met smaak onze groenten op. (soms een tikje overdreven. Hmm, kijk eens wat een lekkere boontjes! Haha)
Meestal laat Noah zijn groenten liggen en eet hij alleen zijn vlees en aardappelen/pasta, maar soms merk je ineens een sprankje interesse in groente. We moeten er dan vooral NIET te enthousiast op regaeren natuurlijk, gewoon stug zelf door blijven eten. Zo nam hij laatst 'per ongeluk' een hap courgette bij de pasta en zei hij ineens: 'hm, lekker, komkommer!'
Dat was weer even een blij moederhart ;-)

Gr. 10e

Terug
Bovenaan