avondfles eraf?

hallo,
mijn zoontje is van 31 mei jl, hij krijgt nog 5 flesjes, na de fles van ongeveer 19.00 leggen we hem op bed en dan slaapt hij door, totdat wij hem wakker maken voor de fles van 23.00/23.30. deze drinkt hij wel helemaal leeg, meest half slapend, even boeren en hij word terug gelegd en slaapt verder.
ik denk dat hij ongeveer 7 kilo is, en wil eigenlijk wel proberen de late avondfles eraf te halen, wat is een handige zet hoe dat te doen?
ik denk zelf eigenlijk om vanavond te proberen om de fles uit te stellen tot ongeveer een uurtje of acht en hier dan wat nutrix door te doen(normaal doen we dat in de fles van 23.00) en dan maar kijken hoe het komt?? is dat een idee?
normaal gesproken krijgt hij 5 flesjes met 190ml water en 6 schep comfort voeding, in de late fles nog twee scheppen nutrix!
ben benieuwd naar jullie adviezen!
groetjes marjan, moeder van susan en tom

Hoi,

Je schrijft er niet bij hoe laat hij 's ochtends wakker word, maar inprincipe kun je de avondfles laten vervallen, je kunt dan inderdaad de fles daarvoor om 20 of 21 uur geven, zodat de nacht niet te lang word, ook kun je de hoeveelheid nutrix iets verhogen, voor een voller gevoel.
Krijgt je zoon ook al vaste voeding? Dan zou je nl gewoon rond 17 a 18 uur groente kunnen geven, zodat de fles makkelijker verschoven kan worden

Succes

Hoi,
Mijn dochtertje Veerle is van 28 mei en sinds een week hebben wij de fles van 23:00 uur vervroegd naar 20:00 uur. Met 4 flessen komen wij nog niet uit, daarvoor drinkt mijn dochtertje te weinig overdag. Wij geven de volgende flessen: 07:00/10:00/13:00/17:00/20:00. Na de fles van 20:00 uur slaapt ze aan één stuk door tot de volgende ochtend. Oja ze weegt 6,8 kilo.
Groetjes,
Floor

hij word meestal tussen 7 en 8 uur 's ochtends wakker!
vanmorgen had hij om 7.15 de fles en vandaag voor het eerst een hapje fruit geprobeerd, banaan, dit ging goed, waardoor hij om twaalf uur de tweede fles heeft gekregen.
nu moppert hij wat, misschien de volgende fles iets eerder??
zal kijken hoe het komt.

Hoi Miriam,

Je zoontje geeft vanzelf aan als hij de laatste fles niet meer nodig heeft. De een doet dat door flink te protesteren als hij/zij wordt wakker gemaakt voor de late fles, de volgende drinkt die fles niet meer leeg en weer een ander wil 's ochtends de fles niet. Meestal is dat rond de 5 maanden.  

Ons zoontje wilde van de ene op de andere dag 's ochtends de fles niet meer. Die avond gelijk de fles niet gegeven en hij heeft meteen doorgeslapen. Hij was toen 5 maanden en 1.5 week. Hier wordt ook door het cb geadviseerd om te wachten met de fles te laten vervallen tot ze het zelf aangeven.

Van de ene kant vond ik het heerlijk  dat die fles eraf was, van de andere kant vond ik het wel jammer. Het was toch een fijn momentje nog 's avonds, lekker met zijn drieën in ons bed.

En ik vraag me af waarom je dan de fles om 20.00u of 21.00 u wilt geven. Houdt je zoontje het dan vol om zolang wakker te blijven, aangezien hij nu gewend is om direkt na de fles van 19.00 u naar bed te gaan?

Groetjes,
mv Tijs

goeiemorgen,
Ons zoontje is van 31maart.wij hebben ook sinds een aantal weken de late fles eraf gehaald.ik ben vind dat altijd weer even spannend omdat je niet weet of hij/zij dit een hele  nacht red op die ene fles.maar bij ons was het hetzelfde verhaal.ook hij moest wakker gemaakt worden,dronk dan slaperig zij flesje en we konden hem dan slapend weer terug leggen.ikzelf geef hem nu de fles rond 20.00uur en dan slaapt hij door tot ongeveer 07.45-20.00uur.voor jezelf vind ik het wel een vooruit gang.kun je zelf eens een keer lekker vroeg naar bed toe.
veel succes ermee maar dat zal wel lukken!
groetjes Jeannet

Hoi Miriam,

Ik heb ook gewacht met stoppen totdat Anna het zelf aangaf. Ze ging 's avonds opeens helemaal uit haar dakje toen we haar wakker maakte, ze wilde ook niets drinken. Vanaf dat moment krijgt ze om 19.00uur de laatste fles.

Heel veel succes!
gr.Eveline

Terug
Bovenaan