Avondfles

Hallo,
Mij dochtertje van 12 weken drinkt de avondfles weinig of niet. Als we geluk hebben krijgen we er 80cc naar binnen daarna wordt ze boos. Als ik haar dan weer in bed leg is ze zo vertrokken. Ze krijgt nu 5 flessen van 165 nu wil ik proberen 4 flessen te geven van 200 en dan de avondfles over te slaan. Nu slaapt ze de nacht door tot 7 a 8 uur. Mama’s die hier ervaring mee hebben om de avondfles zo vroeg over te slaan? Ik lees overal dat de meeste babys dat een stuk later doen?

Ik hoop op reactie.

Groetjes

Hallo Ramona, wij hebben hier ook zo'n periode gehad. Onze dochter is nu ruim 14 weken en heeft een poosje terug ook een periode gehad dat ze tijdens de laatste fles veel liet staan. Ze werd niet boos maar was verschrikkelijk moe. Wij hebben ook getwijfeld om de laatste fles te laten vervallen en overdag meer te geven. Maar overdag wil ze niet meer hebben. Sterker nog, madam heeft besloten om terug te gaan van 5 naar 6 flessen! Bij ons was het een periode, we maken haar wakker voor de laatste fles en deze gaat bijna altijd leeg! Wij geven 6 flesjes van 150+5
Misschien is het bij jullie ook een fase en gaat het weer over. En als je echt twijfelt, gewoon even het cb bellen ?
Succes!

Hallo!

Hier exact hetzelfde gehad vorige week (mijn zoon is zaterdag 12 weken) We waren een uur bezig en kregen er amper wat in! CB gebeld en als het kindje boven de 6 kilo is dan mag hij gewoon die avondfles overslaan. Nu geven we 3x 180/6 en de fles van 19.00 is 210/7.
Succes!

Oh, wat fijn om te lezen. Mijn dochtertje is zaterdag ook 12 weken dus even oud. Toevallig. Als je de fles van 7uur geeft en daarna niet meer slaapt die dan gewoon tot de volgende ochtend? Ik ben benieuwd. Ik ga het ook maar proberen. 
Bdankt voor de reacties 

Wat een interessante reacties. Ik heb een zoontje van 21 wk en die heeft nog 5 flessen 180/6 150/5 150/5 180/6 en 180/6. Nu moet ik hem meestal ook altijd om 00.00 uur wakker maken endrinkt hem niet altijd helemaalleeg. Valt daarna wel weer meteen in slaap. Weegt nu 5920 gram. Donderdag weer wegen misschien overleggen om 4x 180/6 te doen en die van 00.00 uur weg te laten!!  

Ik geef nu sinds paar dagen de avondfles niet meer, maar meer omdat ze zelf zo duidelijk aangaf dat ze er gewoon geen behoefte aan had. Ze dronk hem gewoon niet leeg en werd boos. Nu geef ik 4x 180/6 ipv 5x 150/5. Alleen ze is wel net 12 weken maar het werkt super. Ze krijgt nu de laatste fles om 19.00 gaat dan slapen en slaapt tot de volgende dag 07.00. Ze blijft een vrolijk en tevreden meisje dus dan is het denk ik wel goed. Ze weegt nog geen 6 kilo. Ik moet morgen naar het cb en dan ga ik het natuurlijk wel navragen maar voor nu voelt het wel goed en zijn me twijfels weg. 

Ramona: ik Ben vandaag bij CB geweest. Mijn zoontje moet eerst goed fruit en groente hapjes goed door hebben en Dan mag ik naar 4 x 180 / 6. Hij weegt nu wel 6110 gram. Morgen ga ik beginnen met fruit hapjes. Ben benieuwd als je morgen bij CB bent geweest. Toch weet je zelf ook wel het beste wat voor je kindje goed is en wat ie wil en niet wil. Voel je zelf beste aan. En als ze gewoonvrolijk is woe houd je Dan tegen. Groetjes  

Ik ben vandaag ook geweest bij consultatiebureau en het was helemaal goed. 4x fles van 180/6. Ze groeit goed is een tevreden meisje niks aan het handje. Waars ook gewoon niet een heel hongerig kind. Ze weegt nu 5480 gram.

Terug
Bovenaan