avondfles

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi..

Ik vroeg me eens af en kan het niet echt terugvinden.
waneer bouw je eigenlijk de laatste fles af.?
Mila is nu bijna 7 maanden en krijgt nu dit:
+- 8.00 fles
+- 10.00 fruit
+-12.15 fles
+- 16.00 half potje groente,daarna nog een klein flesje(aan het afbouwen)
+- 20.15 papfles

* tussendoor sap,koekje,broodkorst of iets dergelijks

wat ik begrijp kan ze vanaf 7 maanden over op 2 flessen..?
groetjes piewie

hoi Piewie

Daniëlle is nu ruim 9 maanden en is pas sinds een dikke week van de avondfles af. Daarvoor wilde ze die nog hebben en had ze die blijkbaar nodig, opeens op een dadg bij het aanbieden van deze fles ging de mond dicht en de lippen stijf op elkaar, ze wilde die gewoonweg niet meer....
als advies kan ik enkel zeggen, kijk naar wat je kleine wilt, het kan ook zijn dat ze langzaam steeds meer laten staan...
Bij het CB bezoek (nu 3 weken geleden) gaven ze aan dat ik nu moest  gaan afbouwen met de avondfles dus....

Hoop dat je wat kunt met het advies

Groetjes Veronique en Daniëlle

Dat zullen ze je wel vertellen op het CB .Ik moet de 19de terug naar het CB en dan word ze weer helemaal gecontrolleerd.Meestal gebeurd dat afbouwen rond de 7,5 maand.

Hoi hoi,

Het is nog wel een beetje vroeg hoor om af te bouwen. Ik denk dat je dochtertje eerst echt goed brood moet eten, zodat het warme eten ook later op de dag kan en dan een toetje er achteraan.
Mijn zoontje is vandaag (jippie)7 maanden en krijgt nog 4 flessen aangeboden, net als bij jou geef ik ook 1 na de warme hap en die drinkt hij meestal half op.Dus hij drinkt 3,5 fles, dit eigenlijk nog maar sinds kort, omdat hij ook veel ziek is geweest. Je zou kunnen proberen de warme hap elke keer iets later te geven(rond half 5 eerst)  en dan met een toetje er achteraan en later nog de laatste fles. Dan zit je al op 3 flessen, maar ik zou de laatste fles er echt pas af halen als ze goed brood eet!

groetjes leetje 1981

Hoi hoi,

ik ben met 6 maand van de avondfles afgestapt. Twan werd er niet meer voor wakker en wilde ook bijna niets meer drinken. Ik gaf toen nog bv, dus omdat hij niet meer wilde, liep deze ook terug. Op het cb zeiden ze toen, dat ik hem eraf mocht halen. Twan is 2 april 7 maanden geworden en is dus al een dikke maand van de avondfles af en hij vindt het prima.
Ons schema is als volgt:

07.00 uur fles 180cc met 6 schepjes
10.00 uur liga met fles 100 cc of diksap
12.00 uur fles 120cc met 4 schepjes en sneetje brood.
15.00 uur fruit
17.30 uur avondeten
19.00 uur fles 180cc met 6 schepjes en 6 schepjes bambix

Groetjes Maaike mv Twan

hoi dames..
bedankt voor jullie reacties.
Het is niet zo dat ik graag de avondfles eraf wil maar ik was gewoon eens benieuwd waneer dat meestal gebeurd..kon het nergens vinden.
Mila moet idd eerst meer gaan eten..ik wil de groente dan wat later doen en dan bv een toetje.een avondfles vindt Mila trouwens nog heerlijk lekker keuvelen op schoot en mama geniet er ook reuze van!
groetjes piewie

Terug
Bovenaan