Avondfles

Mijn zoontje van 4 maanden krijgt om 23u nog een fles die hij slapend opdrinkt. Hij krijgt overdags nog 4 flessen: 7u-11u-15u-18:30u. Alle flessen zijn 180/6. Bij het cb werd aangegeven dat ik kan proberen de 23u fles eraf te halen en te kijken of hij het redt op de fles van 18:30u. Ik wil dat gaan proberen, maar vraag mij af of ik dan vervolgens 4 grotere flessen moet geven (210/7) of 5 van 180 met kortere tussenpozen.
 
De max is theoretisch 1000 ml per dag dus dan zou je 250 per fles mogen geven als je op 4 flessen per dag zit.

mijn zoontje drinkt overigens meer hij gaat 7 uur op bed maar komt altijd nog 1 of 2 x in de nacht dus ik kom standaard al uit op 1200 ml als hij 2x komt hij krijgt 180/6 en is nu bijna 6 maanden
 
Hoi Roosan,



Onze dochter van 4 maanden heeft op precies dezelfde tijdstippen, dezelfde hoeveelheid voeding en die van 23u gaat er ook met moeite slapend in. Toch werd er van de week op het cb gezegd dat deze er voorlopig nog niet af mag! Wij kunnen elke dag even bellen met het cb, ze hebben telefonisch spreekuur... Misschien is dat handig om even te doen en dan te vragen welke hoeveelheid je dan of 4x per dag moet geven of wellicht 5x per dag met minder tijd er tussen?

Succes ermee!
 
Wat gek MarjoBel, dat ze jou geadviseerd hebben die fles er nog niet af te halen. Ze zei wel dat mijn zoon die hoeveelheid wel nodig heeft maar dat ik het ook overdags dus kan geven. Ik ga ze idd wel even bellen en hen vragen wat raadzaam is....
 
Er zit volgens mij zo veel verschil in het cb. Toen mijn dochter 10 weken was hebben we haar wakker geprobeerd te maken voor de fles van 23 uur. Of ze werd niet wakker en wilde verder slapen of ze dronk echt zooo weinig uit de fles van 23 uur. Ik had GEBELD dan krijg je dat algemeen nummer en zeggen ze inderdaad dat de fles er nog niet af mag. Toen ik op controle was bij het cb daar aan de arts gevraagd en die zei dan heeft ze het niet nodig. Zo lang ze niet afvalt dan kan je die fles er gewoon af halen. En als je dat algemeen nummer belt, die geven vaak volgens het 'boekje" antwoord. Vanaf 4 maanden toen ze weer vroeger wakker werd in de ochtend heb ik door de laatste fles rijstebloem gedaan, dit duurde een paar dagen voordat ze daarna weer door sliep. Ik ben toen een paar x iedere week gaan wegen, maar ze kwam gewoon goed aan.
 
Ik denk dat dit voor elk kindje anders is, je kunt het gewoon proberen. 
Wij gingen toen van 5x 180ml naar 3x180 ml & 1x210ml (laatste fles) daar sliep ze prima op door. 
 
Wij deden in de laatste fles maar 1 schepje voeding rest water. Zo had onze zoon vpor zijn doen wel de fles. Wij noemde het een fopfles want tja zit eigenlijk baar weinig voeding in. Dit hebben we een week gedaan en toen de fles eraf gehaald. Scheelde een fikse plasluier en meneer sliep gewoon door.
 
Terug
Bovenaan