avondmisselijk

Hallo

Ik ben inmiddels rond de 8 weken en heb sinds de 5e week echt wel last van mijn maag. Echt misselijk kan ik het niet noemen, ik hoef ook niet over te geven. Al kan ik soms wel een kokhalsneiging hebben.
Zolang ik 's ochtends en overdag goed en op tijd eet (en veel tussendoor!) heb ik overdag vrijwel nergens last van, maar rond 17.30 gaat mijn maag echt vervelend doen. Ik voel dat ik honger heb(maag), maar trek (mond)echt niet. Bij mij is het dus vooral 's avonds erg vervelend, ik kan bijna niet avondeten. Ik probeer wel aan mijn vitamines te komen, dus eet veel fruit en groente. Trek in zoet heb ik absoluut niet.
Iemand ervaring met moeilijk avondeten? En zo mogelijk tips...?
Ik weet dat ik nog 'mazzel' heb doordat ik alles dát ik binnen krijg, wel binnen houdt. Al is mijn ontlasting vaak aan de dunne kant...

Groetjes, Marrigje

Hoi Marrigje,

veel ervaring heb ik niet want bij mij liep het na 10 weken helaas fout. Wel was ik verschrikkelijk misselijk. Bij het opstaan begon het spugen. Dat ging door tot een uur of 12.00. Dan zakte het tot een uur of 16.00 weer af, maar daarna begon het weer. Dat was eigenlijk vanaf een week nadat ik het wist (dus ook week 5) en werd veroorzaakt door heeeeel veel hormoon (2-ling zwangerschap). Vanaf 16.00 kon ik weer niks binnen houden. Gek genoeg hing ik slap op de bank en keek wat tv en het water liep me in de mond bij het zien van pizza reclames, maar in werkelijkheid spuugde ik zelfs water weer uit... Terwijl ik normaal vooral een zoetekauw ben, had ik daar ook geen behoefte aan. (Ik probeerde bv appelmoes of vanillevla, maar daar had ik aan de geur en "structuur" al genoeg...) Ze zeiden tegen mij dat het wel tot 16 weken zo kon blijven (door 2-ling). Dat heb ik "jammergenoeg" niet kunnen ervaren...

Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken. Ze noemen het ochtendmisselijkheid, maar je hoort zo vaak dat vrouwen het de hele dag of een ander deel van de dag hebben, dat ze het net zo goed gewoon misselijkheid konden noemen... hahaha

Hou gewoon in de gaten dat je wel vocht binnen krijgt. Ik droogde bijna uit...

groetjes, Delmira

gewoon in de avond wat brood met soep eten en je vooral geen zorgen daarom maken. Ik heb 16 weken nauwelijks kunnen eten en met moeite kunnen drinken en heb mezelf deze keer buiten het ziekenhuis weten te houden. het beste kun je in de middag wat warms eten en s'avonds brood
Succes
Lies

bij mijn eerste zwangerschap heb ik 12 weken alleen maar brood en witte macaroni met kaas gegeten, elke avond als ik naar bed ging was het spugen, nu bij mijn 4e zwangerschap precies hetzelfde. zolang je maar genoeg drinnkt is er niets aan de hand, leuk is anders maar goed..
ellen

ja ik ken het ook wel maar ben overdag ook redelijk misselijk, maar als ik na bed ga.. zo he.. alsof ik de heledag niks heb gegeten en zo misselijk. Ben het aan het nergeren omdat ik niet weer 32 kilo weil aankomen. Maar je zou wat kunnen eten.. Ik doe het dus niet.

Hoi,

Ol ben nu ppl rio,\9 welem zwamger vam de derde/ Ol benook de hele dag misselijk (hoef niet te spugen), maar 'savonds neemt de misselijkheid bij mij ook toe. Ik ben in de avond hondsberoerd. Ik moet overdag ook regelmatig eten want ik voel regelmatig de misselijkheid opkomen. Ook 'sochtends naar het ontbijt moet ik rustig aan doen. Ik drink een beker thee en een broodje en dit kan ook wel verdragen. Ik lust ook geen koffie meer en veel heel lusten vies. Bij mijn tweede zwangerschap ben ik ook 5 maanden misselijk gewweest en bij de eerste heb ik nergens last van gehad. Ik ben benieuwd hoe lang dit nu gaat duren. Ik neem meestal 'savonds een krekkertje met smeerkaas of jam. Dit was mijn ervaring. Je moet maar denken het is voor een goed doel.

Groetjes José mamma van 2 kids

Terug
Bovenaan