Ik heb 2 zoontjes, van 2,5 jaar en 3 maanden.
Maar vind nu wel Lastig om een avondritueel te maken voor mijn jongste zoon.
Toen mijn oudste zoon zo jong was ging ik rond 19.00 naar boven: wassen met washandje, pyjama aan, de fles in de schemer, liedje zingen en op bed.
Maar mijn jongste vind ik het nog lastig.
Mijn man is niet altijd thuis en ik straks ook niet ivm avonddiensten.
Ook doet mijn jongste zoontje nu nog meestal een dutje tussen 6 en 7uur.
En meestal als hij wakker word heeft ie ook honger + hij doet wel 20a25 min over een fles, dus boven in de rust de fles geven terwijl mijn andere zoontje beneden is vind ik een beetje lang duren....
Ik kan hem wel even beneden laten voor een filmpje....
Mijn oudste zoon gaat om kwart voor 8 naar boven, tanden poetsen, wassen pyjama aan, voorlezen en op bed
Maar toch wil ik nu wel een beter ritueel gaan doen voor de jongste.
Nu doe ik nadat hij wakker word iets lengen naar half 8 met de fles als niet lukt eerder, deze geef ik gewoon beneden.
En zodra hij moe word naar boven, slaapzak aan een op bed met een liedje en daarna muziekdoos...
Maar wil ook wel een pyjama gaan aandoen, zodat het duidelijk is dat hij voor de nacht gaat, maar ben bang door al die bewegingen dat hij dan weer onrustig/wakker word en dan niet gaat slapen....
Iemand tips hoe ik een ritueel kan inbouwen, maar niet te lang duurt ?
Of hoe ik het samen kan doen met 2 kinderen tegelijk...
Maar vind nu wel Lastig om een avondritueel te maken voor mijn jongste zoon.
Toen mijn oudste zoon zo jong was ging ik rond 19.00 naar boven: wassen met washandje, pyjama aan, de fles in de schemer, liedje zingen en op bed.
Maar mijn jongste vind ik het nog lastig.
Mijn man is niet altijd thuis en ik straks ook niet ivm avonddiensten.
Ook doet mijn jongste zoontje nu nog meestal een dutje tussen 6 en 7uur.
En meestal als hij wakker word heeft ie ook honger + hij doet wel 20a25 min over een fles, dus boven in de rust de fles geven terwijl mijn andere zoontje beneden is vind ik een beetje lang duren....
Ik kan hem wel even beneden laten voor een filmpje....
Mijn oudste zoon gaat om kwart voor 8 naar boven, tanden poetsen, wassen pyjama aan, voorlezen en op bed
Maar toch wil ik nu wel een beter ritueel gaan doen voor de jongste.
Nu doe ik nadat hij wakker word iets lengen naar half 8 met de fles als niet lukt eerder, deze geef ik gewoon beneden.
En zodra hij moe word naar boven, slaapzak aan een op bed met een liedje en daarna muziekdoos...
Maar wil ook wel een pyjama gaan aandoen, zodat het duidelijk is dat hij voor de nacht gaat, maar ben bang door al die bewegingen dat hij dan weer onrustig/wakker word en dan niet gaat slapen....
Iemand tips hoe ik een ritueel kan inbouwen, maar niet te lang duurt ?
Of hoe ik het samen kan doen met 2 kinderen tegelijk...