avondritueel

Hoi, wat hebben jullie voor avondritueel, voor het slapen gaan? Mijn kleintje is nu bijna 8 maanden en hij valt s'avonds nog steeds in de wipper in slaap, dat is ie gewent, maar ik wil het nu gaan proberen dat ie dan ook gewoon in zn bed in slaap valt, maar dan moet ik natuurlijk wel een vast patroon volgen dat ie weet dat het bedtijd is..
Bedankt
 
mijn zoontje is nu 7 1/2 maand, maar we hebben hem eigenlijk al heel snel in zijn eigen bedje laten slapen, legde hem dan ook wakker in zijn bed, zodat hij zelf kan inslapen.

zijn ritme is nu
6 uur, groente hap, soms slaapt hij daarna een uurtje maar niet altijd, dan speelt hij
dan rond half 8, in badje, pyamaatje aan, laatste fles en dan eventjes bij mama liggen (niet in slaap vallen) dan naar bed toe.

Verhaaltje voorlezen doen we nog niet, hij wordt zo opgewonden van boekjes, dat zit er voorlopig nog niet in.

Sterkte met jullie routine te vinden.
 
mijn zoontje is 5 maanden ritueel:
- badje
- massage
- pyama aan
- nog even bij pappa en mamma zitten (afhankelijk van hoe moe hij is)
- eten
- verhaaltje (boek met 365 verhaaltjes, vind hij erg leuk ligt al wel in zijn bed dan en vindt het leuk om naar je te kijken)
- en dan slapen (of wakker in bed als hij niet slaapt)

Succes

 
Doen jullie jullie kindjes iedere dag in bad?
Ik doe mijn zoontje nl om de dag in bad, ook ivm anders droog huidje krijgen?
wil graag weten hoe jullie dit doen!
groetjes
 
Avondritueel bij ons:
-avondeten
-bad (of kontje wassen)
-pyama aan
-tandjes poetsen
-bed in
-verhaaltje
-welterustenkusje (door de spijlen heen)
-clownje zingen (zo'n muziekding, vorm van clown)

En hoe hard het misschien ook mag klinken, eenmaal in bed is er NIET meer uit. Wat er ook gebeurd. Bij huilen om de 10 minuten even kijken. Steeds dezelfde tekst herhalen (lekker slapen schat, tot morgen, en weer weggaan). Daardoor heeft ze geleerd dat huilen niet betekend dat ze weer uit bed mag. Het resultaat hiervan is dat als ze wel een keertje huilt daar een goede reden voor is, dan heeft ze bijvoorbeeld overgegeven. En als je kindje altijd in een wipstoeltje in slaap valt zal hij misschien een dag of drie lastig gaan slapen maar even doorzetten. Dan is het zo geregeld. En heel belangrijk, geen medelijden hebben. Een kind kan gedachten lezen. Ze weten precies wanneer jij ze zielig vindt en maken daar gebruik van. Je brengt je kind naar bed voor zijn eigen bestwil, en ook om nog wat aan je eigen avond te hebben. Uiteindelijk heb je zelf ook nog een leven.
 
Hi, ben het helemaal eens met anoniem hierboven. Ons ritueel, zoon van 5 maanden.
Flesje
Badje (of inderdaad los wassen)
pyama aan
tandjes poetsen
knuffel papa en mama
naar boven het bed in
muziekdoosje aan
dikke kus van ons en slapen
Inderdaad huilen is laten huilen, en hij heeft vaak dat hij even 10 minuutjes huilt maar dit heeft hij nodig om in slaap te komen. Na die 10 minuten ligt hij prinsheerlijk met zijn armpjes ontspannen naast zijn gezicht.
 
wij doen hem om de dag in bad, elke dag droogt inderdaad de huid uit en zo vies worden ze nou ook weer niet.

En inderdaad, gewoon laten huilen, hebben wij ook gedaan, ook met de overdag slaapjes. Het is gewoon ook beter voor je kind om wakker in bed gelegd te worden. Denk maar na, als je zelf soms wakker schrikt, denk je soms ook waar ben ik, kan je nagaan dat je kapot schrikt als je dacht dat je in een wipstoel zat maar nu in een bed ligt.
 
Hallo,

Wij hebben eigenlijk niet echt een ritueel, behalve flesje en gewoon in bed leggen. Werkt altijd, ze slaapt meteen. Ze is trouwens 8 maanden en gaat om een uur of 8 naar bed.
In bad doen we ook om de dag, maar ook niet op een vast tijdstip. Op de dagen dat ze niet in bad gaat, was ik haar gezicht en handjes goed.

 
Terug
Bovenaan