avondritueeltje 3 maanden

Hoi,
Isis, bijna 3 maanden, gaat na de fles van 19.00 uur de nacht in (met onderbreking van late fles 23.00, moeten we haar wakker voor maken). Nu wil ik bij het flesje van 19.00 een avond/slaapritueeltje maken. Wij hanteren rust en regelmaat: wakker, voeden, knuffelen, verschonen, spelen, slaapsignalen=slapen, wakker in bed leggen. Dit werkt prima bij Isis. 's avonds,vanaf 18.00 uur is ze wat onrustiger. Een badje werkt dan  prima, dus bijv. flesje, knuffelen/uitbuiken, badje, pyama aan,  even in box (wil ze dan vaak niet meer), kort knuffeltje in schommelstoel op haar slaapkamer, (wakker) in bedje leggen. tussen 20.00uur en 20.30uur ligt ze in bed en valt in slaap. Maar Isis gaat niet dagelijks in bad, i.p.v badje mini-wasbeurt.
Ik ben benieuwd naar jullie eventuele avondritueel....
x Esther

Hi dames,
Wij zijn niet zo van de rituelen, we kijken gewoon wat Lynn toelaat en waar zij zin in heeft en daar passen wij ons op aan. In ieder geval ik doe dat. Ben thuis.
Lynn gaat om de dag of mee onder de douche of in bad, maar heb hier niet iets vasts voor, de ene keer 's ochtends en dan 's middags en dan weer 's avonds.
Het enige waar wij ons echt aan houden is dat ze na de laatste voeding regelrecht naar bed gaat. Dan is het ook half een ongeveer dus dat is ook wel laat zat.
Ze moet wel nog tussen iedere voeding slapen, niet voor mij hoor, maar anders is ze zoooo moe.
X

Marijn is bijna 4 maanden en hij is na de fles van 16.00 uur meestal wat onrustig (rond etenstijd meestal.....). Dan leggen we hem vaak nog even een uurtje op bed, van 18.00 tot 19.00. Dan gaat ie eruit en gaat ie of in bad, of hij krijgt meteen zijn pyama aan. Dan een flesje, even knuffelen en uitbuiken en dan gaat ie rond 20.00 weer naar bed. Hij slaapt dan meestal zo. Om 23.00 maken we hem wakker voor de laatste voeding en dan horen we hem meestal pas om 08.00 uur weer. Voor hem werkt het prima zo!!!
Dus als jou dochter het goed op je huidige schema doet, zou ik er niks aan veranderen. Lekker houden zo!!
Succes, Patricia

Hoi Esther,

Daan is nu 3 maanden en ik vind een avondritueel wel prettig. (komt vast door mijn werk, gehandicapterzorg,  1 en al structuur) Zijn avondritueel zat er al vroeg in bij Daan.
Wij doen ook de regelmaat/rust methode. Hij krijgt rond 15.30u een fles en een uurtje later geeft ie weer aan moe te zijn. Dus op bed. Om 19.15u maak ik hem wakker, dan badje of wassen. Hij ligt dan heel diep te slapen, dus hij schrikt soms echt als ik hem wakker maak. Na het badje, op zijn kamer, in het donker  de fles en dan gelijk weer op bed. Als ik hem dan inbaker heeft ie vaak zijn ogen alweer dicht.  Dit  doe ik al weken zo en Daan doet het  prima op deze manier.  
Ik wil als ie wat ouder is een 'weltrusten'rondje doen door zijn kamertje. Knuffels en foto's weltrusten zeggen. Maar zolang Daan het goed doet op deze manier...
X Anita

oh ja, om 23 uur maken we hem dan wakker voor zijn laatste flesje. Vaak is ie dan wel al wakker, maar ligt dan gewoon te liggen. Na die fles is ie zo weer vertrokken naar dromenland tot 's ochtends.
X Anita

Ik heb niet echt veel rituelen alleen een avond ritueel.

Die kleine is altijd rond 18:00 uur wakker en dan is het knuffelen spelen en een hoop aandacht van mama en papa, om 19:00 uur gaat ze in bad elke dag, dan na het badje krijgt ze d'r flesje. Als het flesje op is, is het ff knuffelen bij mama tot ze in slaap valt en dan gaat ze naar bed tot de volgende ochtend 07:00/08:00 uur na die voeding gaat ze met de gordijnen open weer terug naar bed voor minimaal 2 uurtjes is ze dan wakker mag ze d'r uit en gaan we naar beneden lekker spelen met mama of in de box. Verder heb ik geen rituelen, chel maakt verder zelf uit wanneer ze gaat slapen of niet.

Groetjes Claudia
Trotse mama van Chelsey 12 wkn en 4 dgn

Wij houden het ritueel ook zo eenvoudig mogelijk om het onszelf en Imke niet te moeilijk te maken. Voor je het weet ben je iedere avond een hele tijd bezig met het naar bed brengen en als je dan een keer minder tijd hebt is die kleine helemaal de kluts kwijt. Ik hanteer zowieso altijd het wakker-voeden-knuffelen op schoot-verschonen-spelen in de box en naar bed. Na de fles van 19.00 krijgt ze bij het verschonen meteen de pyama en slaapzak aan en dan gaat ze nog even mee naar beneden om te spelen in de box tot ze moe is. Bij het in bed leggen krijgt ze een kus en zet ik een kort muziekje aan en dat was het. Eenvoudig en duidelijk voor de kleine meid....

Hoi hoi,

Onze uk krijgt om 15.00 uur de fles en is dan meestal nog een uurtje wakker en gaat ongeveer om 16.30 naar bed. Om 17.30 komt pappa thuis en dat hoort ie. Hij zet het dan op een krijsen en wil niet meer slapen. Logisch eigenlijk vonden wij dus hij mag nu tijdens het eten in de wipper op tafel. Heel gezellig hoor.
Na het eten word hij gewassen of gaat ie in bad. Daarna de fles en dan valt hij neestal al in slaap. O ja, we zingen nog wel een liedje voordat hij gaat slapen. Om 22.00 nog een laatste voeding en dan slaap ie door tot 7.30.

Ik doe wel altijd hetzelfde als hij wakker word maar ik vind dat hij nog wel eventjes moet slapen. (Hij word meestal na 50 minuten wakker overdag  maar is dan echt nog moe)
Ik doe zijn speentje er dan in en trek aan het muziekdoosje. Nog een kusje en dan loop ik weg. Hij gaat dan meestal ook meteen weer verder met slapen. Heel soms moppert ie nog even.

Succes

Terug
Bovenaan